پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌ پور با اشاره به فعالیت حدود ۵۰۰مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور گفت: فعالیت طلاب به عنوان مشاور در مساجد سبب مرتفع شدن بسیاری از مشکلات جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به فعالیت 500مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور گفت: 411 مدرسه تا سطح 2 معادل لیسانس، 55 مدرسه در سطح 3 معادل ارشد و 12 مدرسه هم در سطح 4 حوزه معادل دکتری در حال فعالیت هستند.

وی به اهمیت حضور بانوان طلبه به عنوان مشاور در مساجد اشاره کرد و اظهار کرد: اگر در هر مسجد یا مرکز دینی یک مبلغ دینی از بین خواهران داشته باشیم و برای بانوان مراجعه کننده به مساجد موارد دینی و اجتماعی و مشاوره‌های لازم را ارائه کنند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه برطرف می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به 63 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد، افزود: اگر بتوانیم در حدود 30 هزار مسجد کشور بخشی از طلاب را به عنوان معینه امام جماعت فعال کنیم قطعا اقدام بسیار گسترده‌ای در حفظ دیانت مردم انجام شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در نتیجه کم توجهی به مسائل دینی است و در موارد متعددی مشاهده شد که با فعالیت‌های دینی و فرهنگی صورت گرفته توسط حوزه‌های علمیه خواهران کشور، آسیب‌های اجتماعی بعضی از نقاط کشور به حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور در پایان حوزه علمیه خواهران استان یزد را یکی از استان های موفق در سطح کشور دانست و گفت: خوشبختانه در مرکز استان و دیگر شهرستان‌های یزد مراکز آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران فعال هستند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha