پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام احتشام کاشانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی در جمع مردم همدان با تاکید بر لزوم برگزاری یادواره های شهدا برای آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: جوانانی که دهه های گذشته را درک نکرده اند شاید ندانند که شیران این سرزمین چه کار های بزرگی انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین علي احتشام کاشانی، شب گذشته در یادواره شهید چیت سازیان، در مسجد دانشگاه بوعلی همدان، اجتماع مردم برای بزرگداشت یاد شهدا را یکی از سرمایه های عظیم جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: باید قدر این مردم را بدانیم که در همه صحنه ها حاضر هستند و همان طور که هفته گذشته با آن شکوه در مراسم شهید همدانی حاضر شدند، امروز نیز به این مراسم آمده اند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: این حضور نشان از آن دارد که ما همچنان بر سرمایه های الهی خود مفتخریم و ملت از راه پر فروغ شهیدانش همچنان با تمام قوا و همه نیرو پاسداری می کند.

استاد حوزه علمیه قم بر لزوم برگزاری یادواره های شهدا برای آشنایی نسل جدید با شهدا تاکید کرد و افزود: جوانانی که دهه های گذشته را درک نکرده اند شاید ندانند که شیران این سرزمین چه کار های بزرگی انجام داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی یادآور شد: البته با استفاده از فناوری های جدید و هنر سینما معدود دلاوری های این سربازان اسلام را توانسته ایم به نمایش بگذاریم، اما این تنها قطره ای از دریای بی کران مجاهدت های رزمندگان اسلام است.

وی با اشاره به جنگ هشت ساله و تهاجم رژیم بعث، خاطر نشان کرد: طبق همه محاسبات و پیش بینی هایی که توسط  سازمان های اطلاعات تمام ابر قدرت های دنیا، عراق امیدوار بود که در کمتر از ده روز به اهداف خود در ایران برسد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت نابسامان کشور به لحاظ مدیریتی، امنیتی و اقتصادی در سال های اولیه انقلاب، تاکید کرد: در این شرایط کشور نوپای ایران اسلامی توانست با رهبری های امام خمینی از این امتحان سخت بیرون بیاید و جایگاه ایران را در منطقه و در جهان تثبیت کرد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: کشوری که در جنگ جهانی نیروهای متفقین با چند فروند هواپیما توانسته بودند ارتش پهلوی رضا خانی را که امروز در فضای مجازی از این بی عرضه های ترسو تجلیل می کنند را به راحتی بترساند و نتوانستند حتی یک هواپیما را بزنند، اما دیدید که در جنگ هشت ساله در مقابل تمام ابر قدرت های جهان ایستادگی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی خطاب به دشمنان و در راس آنها آمریکا، اظهار کرد: ما آن روزی که امکاناتی نداشتیم وجود شما سراسر ترس بود از قدرت نظام و جوانانش، امروز که دیگر در قدرت نظامی جز اولین ها هسیتم وضعیت شما مشخص است، پس یاوه گویی نکنید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha