جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ اگر جامعه سالم می خواهیم ، لازم است اولیاء و مربیان براساس آموزه های دینی، فرزندان را تربیت کنند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار شورای انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم گفتند: قرآن بالاترین دستور العمل دینی برای انسانها است؛ اگربه آنچه در قرآن بیان شده و اهل بیت(ع) ارائه فرمودند، عمل شود، سعادت ما حتمی خواهد بود.

معظم له بیان داشتند: اگر بتوانیم دو محیط تعلیم و تربیت و خانواده را در هم آمیخته کنیم و این دو  درکنار هم بتوانند دانش آموز ان و فرزندان را تربیت کنند، قطعا فرزندان سالمی تحویل جامعه خواهد شد.

ایشان افزودند: بالاترین منبع برای تربیت فرزندان، آموزه های دین و سیره اخلاقی اهل بیت(ع) است. اگر از این سیره برای تربیت فرزندان بهره بگیریم، فرزندان درست تربیت می شوند. 

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند:اگر فرزندی به والدین بی احترامی می کند، چون نتوانسته ایم بر اساس آموزه های دینی  او را تربیت کنیم.

معظم له بیان داشتند: اگر جامعه سالم می خواهیم، لازم است اولیاء و مربیان بر اساس آموزه های دینی فرزندان را تربیت کنند.

ایشان افزودند: هر جا خانواده و آموزش و پرورش باهم بوده اند، و سیره تربیتی را از دین گرفتند، فرزندان پاکی تحویل جامعه شده است و هر کجا این دو از هم  فاصله داشته اند و از مبانی دینی برای تربیت فرزندان بهره نگرفته اند، فرزندانی که تحول جامعه شدند، سرکش و یاغی بودند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha