پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نیویورک تایمز

حوزه/ نیکولاس کریستف نویسنده نیوروک تایمز در مقاله ای در این روزنامه در مورد پرونده قتل خاشقجی نوشت:‌ شاهزاده دیوانه سعودی با کارهای خود به بیراهه رفته و علاوه بر قتل یک روزنامه نگار، جنایت بزرگِ کشتار مردم یمن و مقابله با قطر و ربودن نخست وزیر لبنان را نیز در پرونده خود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با گذشت 20 روز از قتل خاشقجی روزنامه نگار عربستانی منتقد آل سعود و مجبور شدن عربستان به اعتراف به قتل وی در کنسولگری عربستان در ترکیه، واکنش های جهانی به این قتل هولناک همچنان ادامه دارد و در این زمینه نیکولاس کریستف نویسنده نیوروک تایمز در مقاله ای در این روزنامه در مورد پرونده قتل خاشقجی نوشت:‌ شاهزاده دیوانه سعودی با کارهای خود به بیراهه رفته و علاوه بر قتل یک روزنامه نگار، جنایت بزرگِ کشتار مردم یمن و مقابله با قطر و ربودن نخست وزیر لبنان را نیز در پرونده خود دارد.

 

عربستان همچنان به دروغ های خود ادامه می دهد

نیویوک تایمز نیز در واکنش به اعتراف عربستان به قتل خاشقجی در مقاله ای به قلم نیکولاس کریستف این اعترافات عربستان را نیز دروغی جدید در مورد پرونده قتل خاشقجی دانست و این سناریو در مورد قتل وی را توهین به شعور مخاطبان بین الملل دانست.

وی در ادامه اظهارات رسانه های عربستانی در مورد قتل خاشقجی در جریان مشاجره لفظی را به تمسخر گرفت و افزود: این چه نوع مشاجره ای بوده که در آن ماموران سعودی با خود اره برش استخوان به همراه داشته اند تا پس بدن خاشقجی را قطعه قطعه کنند و جتی برخی گزارش ها نیز حاکی از آن است که بدن او در حالی که زنده بوده قطعه قطعه کرده اند!

کریستف ادامه داد: عجیب است که مسئولان سعودی گمان کرده اند این روزنامه نگار که انگشتانش به سبب شکنجه بریده شده بود می توانسته با آنها وارد مشاجره شود، زیرا جمال انگشتی نداشت که بتواند با آنها وارد درگیری شود.

 

ترامپ صلاحیت تحقیق در مورد قتل خاشقجی را ندارد

وی افزود: من 15 سال است که جمال را می شناسم و از اتفاقاتی که افتاده بسیار نگرانم، زیرا ظاهرا او شکنجه و سپس کشته شده و اکنون می خواهند بر تمام این جنایت ها سرپوش بگذارند و ترامپ نیز گویا بنا دارد رهبری تحقیقات در این زمینه را بر عهده بگیرد در حالی که او صلاحیت این کار را ندارد.

نیویورک تایمز افزود: این دروغ ها وقیح و غیر قابل باور است و نشان می دهد بن سلمان خارج از زمان زندگی می کند و روی کمک و روی حمایت آمریکا نیز خیلی حساب کرده است.

وی ادامه داد: بن سلمان در پرونده ربودن نخست وزیر لبنان از مجازات فرار کرد و اکنون نیز می خواهد با چراغ سبز آمریکا از مجازات قتل جمال خاشقجی فرار کند، اما باید توجه داشت که این گونه چراغ سبزها راه را برای مستبدان باز می کند که روزنامه نگاران منتقد را حذف کنند و اکنون همه روزنامه نگاران جهان در معرض خطر هستند.

کریستف تاکید کرد: پرونده قتل خاشقجی امتحانی برای آمریکا است و باید دید آیا ترامپ دست از سرپوش گذاشتن بر جنایت بن سلمان برخواهد داشت یا به ارزش های ادعایی آمریکا پایبند خواهد بود؟

 

فروش سلاح به عربستان باید متوقف شود

این نویسنده در ادامه خواستار انجام تحقیقات مستقل بین المللی تحت حمایت ناتو شد، زیرا این جنایت در کشور عضو ناتو اتفاق افتاده است و کشورهای ناتو باید هماهنگ عمل کرده و سفرای خود را از عربستان فرا بخوانند و معاملات فروش سلاح به این کشور را متوقف کنند و ترامپ نیز باید از عربستان بخواهد تمام معارضان و فعالان سیاسی را از زندان آزاد کند.

وی افزود: نزدیکان جمال خاشقجی باید اجازه پیدا کنند از عربستان خارج شوند و واشنگتن نیز باید به خاندان پادشاهی عربستان تذکر دهد که این شاهزاده دیوانه آنها با کارهای خود به بیراهه رفته و علاوه بر قتل یک روزنامه نگار جنایت بزرگ کشتار مردم یمن و مقابله با قطر و ربودن نخست وزیر لبنان را نیز در پرونده خود دارد.

نیویورک تامیز در پایان گفت: تا زمانی که بن سلمان ولی عهد عربستان باشد این خطرها ادامه دارد و شاید روزی نیز بخواهد وارد جنگ با ایران بشود یا ماجراجویی در خلیج فارس شود که در این صورت آمریکا نیز به جنگی طولانی کشیده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha