جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش  سیره امام رضا

حوزه/ دومین همایش علمی سیره امام رضا(ع) به دنبال این است که بتواند به بسیاری از چراها و ابهامات در مورد آن حضرت پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدی عصر امروز در نشست خبری که در نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، گفت: این بنیاد با هدف احیاء و اشاعه فرهنگ اسلامی و معارف رضوی و با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه و با مشارکت مراکز علمی و پژوهشی کشور  اقدام به سلسله نشست های تخصصی کرده است.

وی افزود: هدف از برگزاری دومین  همایش علمی سیره امام رضا(ع)؛ آموزه ها و کارکردها، برگزاری نشست هایی چون «امام رضا(ع) و منطق گفتگو با اهل سنت»، «تبیین روایت سلسله الذهب درمورد متون و احادیث اهل سنت» و «تبیین سخنان و مناظرات امام رضا(ع)» است.

رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه بابیان اینکه تعابیری در مورد امام کاظم(ع) وجود دارد که در کتاب اهل سنت مطرح شده و در متون شیعه وجود ندارد، افزود: این همایش به دنبال این هست که بتواند به بسیاری از چراها و ابهامات در مورد امام رضا(ع) مانند بارگاه امام رضا کجا است؟، چرا اهل سنت برای زیارت امام رضا(ع) می آیند و چه کرامات فراوانی از سوی اهل سنت برای حضرت ذکر شده است، پاسخ دهد. همه این مباحث به ما انگیزه می دهد که درمورد سیره و تاریخ آن حضرت به بحث و گفت و گو بشینیم.

وی اظهارداشت: بعضی از این نشست ها مانند سیره اخلاقی امام رضا(ع)؛ آموز ها و کارکردها در ارومیه، بعضی مانند عقلانیت دینی و اخلاق عقلایی درسیره امام رضا(ع) در قم و بعضی مانند نشست حدیث سلسله الذهب به روایت امام رضا(ع) در تهران و بخشی از نشست مانند جایگاه امام رضا(ع) در فرهنگ و میراث اسلامی در سنندج برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی در پایان  از برگزاری دومین همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها، با حضور اندیشمندان، و اساتید حوزه و دانشگاه و مراکز علمی پژوهشگاه های  کشور از 12 تا 24 آبان در قم و شهرهای مختلف از جمله تهران و سنندج خبر داد.

 

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha