پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 پیاده روی زائران اربعین در مسیر بهشت (۵)

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی امروز به یک حرکت و مرام سیاسی عظیم و تاثیرگذار در جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: در سال های گذشته در تقویم و تاریخ اسلامی اربعین حسینی تنها در جهان اسلام شناخته شده بود، ولی اکنون این روز در سراسر عالم شناخته شده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه اربعین حسینی هر سال با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود، بیان داشت: خوشبختانه اربعین حسینی به حبل متینی برای انسجام بیشتر و بهتر امت اسلام مبدل شده است و هر ساله شاهد حضور میلیونی عاشقان رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام در کربلا و حرمین شریفین هستیم.

وی با اشاره به اینکه اجتماع بزرگ اربعین حسینی امروز به یک حرکت و مرام سیاسی عظیم و تاثیرگذار در جهان تبدیل شده است، افزود: امروز اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی شناخته می شود. در این اجتماع بی نظیر میلیون ها انسان آزاده، پیام صلح، وحدت و آشتی به جهان مخابره می کنند.

دریایی در ادامه با تاکید بر اینکه در این میان دستانی وجود دارند که می خواهند ابعاد جهانی پیاده روی اربعین حسینی راه کم رنگ کنند، گفت: جریان های ضددینی بسیاری این روزها در تکاپو هستند که اجتماع عظیم انسانی اربعین حسینی را با شعارها و شایعات کذب خود تحت الشعاع قرار دهند و برای رسیدن به این مقصود خود از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: زوار اربعین حسینی بدانند و ایمان داشته باشند که در آن سوی مرزها جریان های منحط و التقاطی بسیاری در انتظار چنین فرصتی هستند که آرا و عقاید مطرود و بی پایه خود را به اجتماع مسلمین تزریق کنند، لذا باید این روزها بینش و بصیرت خود را در تقابل با این افکار تفرقه افکنانه افزایش دهیم.

دریایی با تاکید بر اینکه یکی از جریانات به ظاهر دینی با استفاده از کمک های مالی و ... سرویس های جاسوسی غرب و حمایت برخی از کشورهای منطقه در این روزها فعالیت های ضددینی و تخریبی خود را دوچندان کرده است، گفت: این جریان که برای بیشتر مردم شناخته شده است، مانند سالهای گذشته دیگر نمی تواند عوام فریبی کند و دست آن برای مسلمانان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام رو شده است، ولی باز هم باید در این مسیر به دقت حرکات مذبوحانه دشمنان وحدت و اتحاد جهان اسلام را زیر نظر بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha