پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دولت آباد

حوزه/ امام جمعه شهر دستگرد برخوار با بیان اینکه راستگویی یکی از علائم ایمان است، گفت: سخن باید مطابق با واقع باشد، ولی هر سخن راستی قابل انتقال نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع «قول سدید» با سخنرانی حجت الاسلام جمال قربانی، امام جمعه شهر دستگرد برخوار و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالحیان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان، مدیر، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) برگزار شد.

حجت الاسلام قربانی با استناد به آیه 70 سوره احزاب «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً »  گفت: طبق این آیه ابتدا خداوند مومنین را امر به تقوا می کند اما در این امر، خداوند یک نکته را برجسته می کند و آن اینکه «و قولو قولا سدیدا» صحبت کردن شما از نوع قول سدید یعنی سخن محکم، متقن و بدون آفت باشد.

وی ادامه داد: از زبان خود محافظت کنید و مراقب باشید سخنتان دروغ نباشد و هرجایی هر سخنی را نگویید حتی هر سخن راستی را هم لازم نیست انسان به زبان آورد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه یکی از علائم ایمان، گفتن سخن راست است، گفت: سخن باید مطابق با واقع باشد ولی هر سخن راستی قابل انتقال نیست و تمام غیبت ها راست است، چون که اگر راست نباشد تهمت است، اما همین حرف راست را هم نباید بزنی چون به مثابه خوردن مردار برادر مومن خود است.

امام جمعه شهردستگرد اظهار کرد: بدانید که سخن گفتن شما هم جزء اعمال شماست؛ که اگر این را بدانی کمتر و به جا حرف می زنی .

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه هنر فرد است که صحبت کند، اما صحبتش همراه غیبت نباشد گفت: رعایت قول سدید و حفظ زبان مزیت هایی دارد.

وی مزایای حفظ زبان را شامل کنترل اعمال فرد، اصلاح اعمال به این معنی که اگر اعمالت را مراقبت کردی خداوند اعمالتان را اصلاح می کند، نگهداری زبان دستور رسول خدا(صلی الله علیه و آله) است که سبب رستگاری عظیم فرد می شود، « و من یطع الرسول فقد فاز فوزاً عظیما» هر کس از خدا و رسول خدا اطاعت کند به رستگاری بزرگی نائل خواهد شد.

 

     

 

    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha