چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آزمون

حوزه/ مسئول قرآن و تهذیب حوزه علمیه استان اصفهان از برگزاری آزمون حفظ سالانه قرآن کریم و نهج البلاغه حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام حسن غزالی در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، از برگزاری آزمون حفظ سالانه قرآن کریم حوزه علمیه اصفهان به همت معاونت تهذیب و تبلیغ  مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

وی ادامه داد: ثبت نام آزمون سالیانه شهریه حفظ قرآن کریم  از 10شهریور تا اواسط مهرماه  بود که طلاب حافظ قرآن کریم در مقاطع ثلث، نصف و کل ثبت نام  و در آزمون مربوطه شرکت کردند.

مسئول  قرآن و تهذیب حوزه علمیه استان اصفهان تاکید کرد: آزمون در یک مرحله و به صورت کتبی برگزار شد و حد نصاب قبولی در این آزمون، کسب حداقل 70 درصد نمره است و نتایج  آزمون حداکثر تا هفته اول آبان ماه به اطلاع طلاب شرکت کننده برسد.

وی ادامه داد: در این آزمون قریب به 220 نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان شرکت کردند، تعداد کل سؤالات آزمون 60 سؤال بود که لازم ااست طلاب برای قبولی در بخش حفظ کل حداقل 42 سؤال، برای حفظ نصف قرآن 21 و برای ثلث قرآن به 14 سوال پاسخ صحیح بدهند.

مسئول قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: طلاب علاقمند می توانند از طریق سایت albayan.ir از نتایج آزمون حفظ مطلع شوند.

وی افزود: معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان  به غیر از برگزاری آزمون سالیانه، کلاس های تثبیت حفظ را برای حافظین در طول سال برگزار می کند که طلاب علاقمند می توانند اطلاعات بیشتر را  از واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان دریافت کنند.

حجت الاسلام غزالی در پایان از برگزاری آزمون شهریه حفظ نهج البلاغه در 24 آبان ماه ویژه طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان خبرداد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha