پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
در بزرگداشت مقام آیت الله سید مصطفی خمینی بررسی شد

حوزه/ حاج آقا مصطفی با کوله ‏باری از علوم و معارف که در مکتب پدر و دیگر بزرگان حوزه آموخته بود، مسیر دشوار مبارزه را پا به پای امام(ره) طی کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فرحناز رجب زاده در نشستی که به مناسبت بزرگداشت آیت الله سیدمصطفی خمینی(ره)، با حضور شماری از بانوان طلبه گرگان برگزار شد، بیان کرد: ایشان از جمله شخصیت هایی است که به ‏رغم آوازه بلندش در تاریخ انقلاب اسلامی، هنوز ناشناخته مانده است.

وی افزود: آیت الله مصطفی خمینی بزرگ‏مردی است که فقه و اجتهاد را در میدان جهاد و هجرت محک زده بود و به حقّ «پیشرو شهیدان انقلاب»، زیبنده نام اوست.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: حاج سید مصطفی با کوله ‏باری از علوم و معارف که در مکتب پدر و دیگر بزرگان حوزه آموخته بود، مسیر دشوار مبارزه را پا به پای امام طی کرد.

وی آیت الله سید مصطفی را یکی از بهترین شاگردان حضرت امام(ره) معرفی کرد و گفت: ایشان آنقدر از هوش سرشاری برخوردار بود که علاوه بر فقه و اصول، در زمانی کوتاه در رشته های فلسفه و کلام نیز به مراتب بالای علمی دست یافت.

مشاور حوزه خواهران اضافه کرد: ایشان در زمان کوتاهی در عرصه علم و عمل به مدارج عالی نائل شد و در کنار تحصیل و تدریس علوم اسلامی به تألیف و نگارش نیز می‏ پرداخت.

خانم رجب زاده خاطرنشان کرد: حاج آقا مصطفی مبارزه با شیطان درونی را امری لازم و پرهیز از تبعیّت هوای نفس را بزرگ‏ترین جهاد می دانست.

وی در پایان با استناد به جمله ای از حضرت امام(ره) خطاب به پسرش گفت: در کلامی از امام راحل خطاب به ایشان وارد است که می فرمایند: «من امید داشتم که این مرحوم (حاج آقا مصطفی) شخص خدمت‏گزار و سودمند برای اسلام و مسلمین باشد، ولی تقدیر الهی چیز دیگری بود و هیچ امری نمی‏ تواند قضا الهی را مانع شود».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha