جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 رونمایی از نسخه خطی قرآن کریم به خط حضرت امیر المؤمنین(ع)

​حوزه/ معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه کردستان گفت: باید با استفاده از روش های نوین و به روز بتوانیم قرآن کریم را از این مهجوریت در آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام اصغر شایسته دستجردی، پیش از ظهر امروز در جمع اساتید و فعالان قرآنی استان کردستان، اظهار داشت: کسانی که به نوعی در حوزه قرآن فعالیت می کنند، از مقربان درگاه خداوند متعال محسوب می شوند، لذا باید این افراد را برای خود الگوی قرار دهیم.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه کردستان گفت: امروز علوم آموزشی نسبت به دوره های گذشته بسیار پیشرفت کرده است، لذا باید در امور قرآنی از امکانات آموزشی مدرن استفاده کنیم، تا بهتر بتوانیم در این حوزه موفقیت های بیشتری کسب نماییم.

این مقام فرهنگی ادامه داد: یکی از دغدغه های ما در بحث مباحث قرآنی ایجاد و احداث مدارس هوشمند قرآنی در سطح استان کردستان است که بی شک در صورت تحقق این روش، جوانان و نوجوانان بیشتری به سمت قرآن گرایش پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام شایسته دستجردی با اذعان به اینکه زندگی امروزه قرآن را به حاشیه برده است، گفت: باید با استفاده از روش های نوین و به روز بتوانیم قرآن کریم را از این مهجوریت در بیاوریم.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: خوشبختانه در بحث بودجه های قرآنی وضعیت استان کردستان بسیار مناسبت است، لذا با توجه به اینکه از نظر مالی مشکلی نداریم باید در زمینه علوم قرآنی با برنامه ریزی های تخصصی و مدون در سطح کشور جایگاه ممتازی را داشته باشیم.

در ادامه این نشست، ناصیر علیپور، رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز اظهار داشت: یکی از اصلی ترین نیازهای قرآنی در سطح استان کردستان، تشکیل مجمع قرآنیان در این خطه است.

علیپور ادامه داد: نشست های منظم اساتید و پیشکسوتان قرآنی در استان کردستان می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات در حوزه قرآنی را حل و فصل نماید، لذا از دوستان درخواست می شود ضمن موافقت با برپایی نشست های قرآنی منظم، در هر نشست، یکی از دوستان نظرات و ایده های خود را در زمینه امور قرآنی مطرح  کند.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: خوشبختانه دارالقرآن کریم استان کردستان اقدام به تهیه کتابچه‌ای در خصوص وضعیت فعالیت‌های قرآنی نموده که در این کتابچه، بسیاری از نقاط قوت، ضعف و.... امور قرآنی در استان مطرح و بیان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha