پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/تبلیغ، تشریح و تبیین راهکارها و مواضع صحیح اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی از رسالت‌های اصلی طلاب و روحانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد رضایی، امروز در گفتمان دینی که با موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی برگزار شد، اظهار کرد: تأکید چندساله رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی یعنی اینکه ما برای اجرای اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کرده و در صحنه عمل هم خود را بیابیم.

وی ادامه داد: ما باید در زمینهٔ اشتغال جوانان خودمان که بیکار هستند تلاش بیشتر بکنیم، خصوصاً رشته‌های تحصیلی که دانشگاهی‌های ما سال‌ها در آن رشته درس می‌خوانند، این‌ها باید بیشتر کاربردی باشد نه فقط نظری که بعد از اتمام تحصیل بتوانند وارد کار بشوند.

حجت‌الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی یعنی اینکه ما باید از شعار صرف در مورد اقتصاد مقاومتی بیرون آمده و به مرحله عمل برسیم تا با استفاده از کالای ایرانی آن دسته از کارخانه‌هایی که با ظرفیت اندک فعالیت می‌کنند دوباره احیا شده و به تولید کامل بپردازند.

وی افزود: حجم واردات به کشور نزدیک 25 میلیارد است، چرا 80 درصد پوشاک ما باید از خارج وارد شود و چرا کفش‌هایی که ما می‌پوشیم، باید از ترکیه وارد شود، لذا لازم است که در این زمینه‌ها تجدیدنظر بکنیم.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: باید کالاهایی که ضرورت مردم است در همین کشور تولید شود، البته در سال 94 برای اولین بار، تراز واردات و صادرات ما موازی شد، ازاین‌رو نباید بگذاریم واردات ما از صادرات ما سبقت بگیرد.

وی اظهار داشت: مواد و محصولاتی که در داخل ایران تولید می‌شود را نباید از خارج بیاوریم و تنها باید چیزی را وارد کشور کنیم که تولید آن در ایران برای ما مقدور نیست.

این کارشناس دینی در رابطه با نقش دولت در تحقق شعار سال، ابراز کرد: دولت باید زمینه را آماده کند، البته ما نباید به دولت اتکای زیادی داشته باشیم، چراکه مهیا کردن زمینه‌ها و شرایط رسالت دولت بوده و از سوی دیگر جوان‌های ما هم باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی همت کنند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به نقش طلاب و روحانیان در این زمینه، اظهار کرد: طلاب نقش تبلیغ را به عهده دارند، ازاین‌رو رسالت طلاب تبلیغ مواضع صحیح اقتصاد مقاومتی است که چه کنیم تا به بیگانگان محتاج نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha