جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کریمی تبار

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان ایلام خواستار توجه جدّی به زیر ساخت های استان ایلام برای اربعین سال آینده شد و تصریح کرد: استمرار این حرکت بزرگ به مدیریت همه ما بستگی دارد که باید در این را تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این آئین بزرگ جهانی بکار ببندیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در نشست ستاد اربعین استان ایلام، اظهار داشت: پیاده روی بزرگ اربعین به عنوان نماد عظمت اسلام به اعتراض شیعیان علیه استکبار جهانی و ظلم و زور در جهان تبدیل شده است.

وی افزود: این آئین بزرگ از حوادث برجسته ای است که اگر توسط رسانه های غرب و شرق درست منعکس شود، همه را متحیر خواهد کرد.

 امام جمعه ایلام خواستار توجه جدی به زیر ساخت های استان ایلام برای اربعین سال آینده شد و تصریح کرد: استمرار این حرکت بزرگ به مدیریت همه ما بستگی دارد که باید در این را تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این آئین بزرگ جهانی بکار ببندیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: این حرکت جهادی باید ادامه پیدا کنند، تجارت مثبت و منفی اربعین امسال بعد از موج برگشت زائران بررسی و مشکلات برای سال آینده حل شود.

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: امسال برای اربعین چند مشکل به وجود آمد اول اینکه تخصیص دینار به زائران طولانی و آمادگی بانک ها کم بود و به همین خاطر، مردم سرگردان شدند.

قاسم سلیمانی دشتکی گفت: عامل تحویل ارز در کشور عراق کم بود و با برنامه ریزی و رایزنی های انجام شده، هم اکنون ۶۰ نفر در خصوص در توزیع ارز به زائران فعالیت دارند.

وی ادامه داد: کاپوتاژ اتوبوس ها نیز باعث ایجاد مشکلاتی گردید که بدون اطلاع قبلی بود، این مشکل نیز با رایزنی مسئولان عالی رتبه کشوری با مقامات عراقی حل شد.

استاندار ایلام با اشاره به وقوع طوفان هفته گذشته در مهران و پایانه مرزی یادآور شد: شب طوفانی مردم استان و مهران سنگ تمام گذاشتند، در بحث خدمات رسانی و اسکان نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های اجرایی به خوبی عمل کردند و آن شب ۱۲هزار نفر در مهران ۵۰ هزار نفر در مناطق دیگر استان اسکان داده شدند.

سلیمانی دشتکی بر آمادگی همه دستگاه های اجرای برای بازگشت زائران به کشور تاکید کرد و گفت: باید تمام امکانات در استان برای برگشت بسیج شود و مسائل کنترلی و امنیتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha