شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ذاکر قاسم زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام قاسم‌زاده گفت: ۴۰۰ نفر از مبلغان آموزش دیده حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی بصورت دسته بندی شده در میان زائران اربعین مشغول فعالیت تبلیغی هستند.

حجت الاسلام ذاکر قاسم‌زاده، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری »حوزه» در تبریز، از اعزام 400 نفر از مبلغان، طلاب و روحانیون مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی به همایش عظیم اربعین حسینی خبر داد.

وی در خصوص فعالیت های این معاونت ویژه اربعین حسینی، اضافه کرد: در آستانه‌ اربعین حسینی پس از اعلام فراخوان برای ثبت نام علاقه‌مندان به حضور در پیاده روی اربعین، با استقبال کم نظیر طلاب مواجه شدیم و حدود 400 نفر برای اعزام به کربلای معلی اعلام آمادگی کردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: طلاب مبلغ اعزامی به صورت ساماندهی شده در گروه‌های مختلفی دسته بندی شده و بر اساس شاخصه‌ها و نیازهای موجود، تحت دوره‌های توجیهی و آموزشی قرار گرفته و آموزش های لازم را فرا گرفتند.

حجت الاسلام قاسم‌زاده بیان داشت: زائران و مبلغان اعزامی با حضور در مواکب مسیرهای پیاده روی مشغول اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، تبلیغ چهره به چهره و روضه‌خوانی هستند.

وی همچنین به حضور 70 نفر از مبلغان طرح هجرت استان آذربایجان‌شرقی در قالب کاروان‌های زیارتی اربعین حسینی در عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: مبلغان طرح هجرت نیز در این همایش عظیم و جهانی، حضوری پررنگ و تأثیرگذار دارند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در تشریح دیگر برنامه‌های این معاونت گفت: به مبلغان حاضر در مناطق مختلف استان ابلاغ کرده‌ایم که مراسم روز اربعین را مطابق رسم و رسوم بومی منطقه و در قالب کاروان‌ پیاده جاماندگان اربعین با حضور در گلزار شهدا، برگزار کنند.

حجت الاسلام قاسم‌زاده افزود: محتوای کافی هم به مبلغان ارائه شده است که در منبرهای مراسم روز اربعین، در خصوص آثار و عظمت پیاده روی اربعین و تبیین جایگاه ولایت فقیه سخنرانی شود و قرائت زیارت اربعین و زیارت عاشورا نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha