جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والملسمن مهدی اقبالی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین اقبالی گفت: در سال جاری بالغ‌بر ۱۵۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه علوی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت داشته و از این میان تعداد قابل‌توجهی از مبلغان آشنا به زبان عربی و انگلیسی هستند و به تبلیغ دین می‌پردازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اقبالی مدیر مدرسه علمیه علوی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت حضور طلاب در راهپیمایی اربعین حسینی بیان داشت: پیاده‌روی اربعین حسینی مسئله مهم و تأثیرگذار از جهات مختلف است، بعد معنوی این مسئله بهترین نمود اربعین حسینی است.

وی ادامه داد: ما با حضور در راهپیمایی اربعین حسینی مکتب اسلام را زنده خواهیم کرد و اهداف حسینی را به جهانیان معرفی خواهیم کرد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: بعد سیاسی اربعین با حرکت میلیونی مردم جهانی در این پیاده‌روی سبب انسجام و اتحاد بین مردم مسلمان جهان شده که این‌ها همه مدیون اربعین حسینی است.

وی در ادامه افزود: وحدت و انسجام در اربعین و مدیریت این برنامه عظیم انسانی همه سبب نگرانی دشمنان اسلام شده و ما معتقدیم که این مسئله چیزی جز یک نیروی غیبی از سوی خدای تعالی نیست و دنیا از این اتحاد متحیر شده است..

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اقبالی اظهار داشت: دشمنان فهمیده‌اند که جاذبه معنوی امام حسین (ع) با هیچ‌چیز قابل تعویض نبوده و نیست و ما باید روی مسئله اربعین حسینی کاری مضاعف داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اندیشمندان و متفکران جهان اسلام و حوزه علمیه و کسانی که در مباحث اجتماعی فعالیت دارند باید فعالیت خود را باید در اربعین حسینی محصور کنند تا آثار برکات این مقوله بشری بیش‌ازپیش ادامه پیدا کند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه علوی قم همه‌ساله نسبت به سهمی که در این راستا دارد همه‌ساله مبلغان خود را به این سفر معنوی اعزام می‌کند.

وی در پایان گفت: در سال جاری بالغ‌بر 150 نفر از طلاب این مدرسه در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت داشته و از این میان تعداد قابل‌توجهی از مبلغان آشنا به زبان عربی و انگلیسی هستند و به تبلیغ دین می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha