جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سنگاپور میزبان سومین اجلاس بین المللی گواهینامه حلال بود

حوزه/ در سومین اجلاس بین امللی گواهینامه حلال که امسال در سنگاپور برگزار شد، کشورهای روسیه، اندونزی، کلمبیا و قرقیزستان نیز به اجلاس پیوسته و شمار کشورهای عضو به ۳۱ افزایش یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از urdupoint، سومین «اجلاس بین المللی گواهینامه حلال» با نام مخفف «ایحاف» در سنگاپور در هدف ارتقاء تجارت اسلامی برگزار شد. در سومین نشست این اجلاس که در سنگاپور برگزار می شد، شیوه های تجارت تجارت حلال بین المللی و همکاری های و هماهنگی های مربوط به معیارهای مجوز رسمی حلال مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

این جلسه همچنین عضویت مقامات رسمی گواهینامه حلال در کشورهای مختلفی چون روسیه، اندونزی، کلمبیا و قرقیزستان را به تایید رساند. هم اکنون این اجلاس 31 عضو دارند.

رئیس نشست، ضمن اشاره به ایجاد یک شبکه جهانی برای ارتقاء گفتمان و همکاری در رابطه با معیارها، سازوکارها و رویه های اعمال شده توسط کشورها در حوزه اعتباربخشی حلال ، ترویج تلاش ها برای دستیابی به یک تاییدیه متقابل حلال میان مقامات رسمی مربوطه، و همکاری و تبادل بهترین تخصص ها و راه های تقویت مشارکت بین کشورها در این زمینه را از وظایف اجلاس سنگاپور دانست.

 

گفتنی است درحالی که اندونزی با 230 میلیون نفر جمعیت، کشوری با بیشترین تعداد ساکنان مسلمان در جهان محسوب می شود، بزرگترین اقتصاد را در آسیای جنوب شرقی داشته و یکی از اقتصادهای رو به ظهور در جهان به ویژه جهان اسلام محسوب می شود. در این میان روسیه بزرگترین کشور جهان با بیش از 30 میلیون مسلمان در کنار قرقیزستان و کلمبیا، کشورهایی هستند که اخیرا به این اجلاس افزوده شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha