پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ اربعین حسینی نقشه ها و فتنه های یک ساله دشمنان را به آتش کشید و باعث شد تا خواب های آشفته آنان برای اسلام و انقلاب تعبیر نگردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، اربعین حسینی شکوهی بود که به تمامی جهان نشان داده شد، شکوهی غیر قابل وصف که هرچه از آن گفته شود، کم است.

اگرچه دشمنان خواستند که این شکوه و عظمت جهانگیر نشود و چشم های خود را بر روی آن بستند، اما بر خلاف میل آن ها حضور 20 میلیون زائر در کربلای معلی پیامش را به جهان مخابره کرد.

حضور فعال جوانان و همچنین طلاب و روحانیون در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و اینستگرام غوغا کرد و باعث شد پیام قیام حسین ابن علی(ع) جهانگیر شود.

پس از روزی طوفانی و بی نظیر در حرم سیدالشهدا که خاری بود در چشم دشمنان اسلام و انقلاب، اغلب زائران قصد بازگشت به خانه را در پیش گرفته اند، البته برخی ها هنوز از اربابشان دل نمی کَنند زیرا پس از مدت ها و همچنین سختی و مشقت فراوان به دیدارش نائل گشته اند.

کاروان‌ها و گروه‌های بسیاری پس از عرض ارادت و سلام خدمت اربابشان با چشمانی گریان و به امید روزی که دوباره به زیارت حسین ابن علی(ع) مشرف شوند، کربلا را ترک می گویند.

در راه بازگشت از کربلای معلی روحانی جوانی را مشاهده کردم که با چشمانی گریان و سری افتاده زیر لب ذکر می گفت، معلوم بود که دوری از اربابش حالش را دگرگون کرده بود.

اهل روستای میغان خراسان جنوبی است و برای اولین بار به زیارت حسین ابن علی(ع) مشرف شده، مهمترین دلیلش را برای حضور در راهپیمایی اربعین، تحکیم شعائر اسلامی عنوان می کند، مخصوصا در زمانی که تمامی دشمنان برای از بین بردن اتحاد بین ملت ایران و عراق بسیج شده اند.

حجت الاسلام مهدی رسائی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، با بیان اینکه عظمت اربعین حسینی به جهان ثابت شد، اظهار کرد: برای اینکه بتوانم ذره ای از مشکلات حسین ابن علی(ع) را درک کنم با پای پیاده به کربلا آمدم.

وی افزود: اربعین حسینی سراسر نور است و رحمت و اتحادی که میان مسلمین جهان در اینجا صورت می گیرد بهترین اتفاق ممکن می باشد.

این زائر حسینی خاطر نشان کرد: برخی ها بر این عقیده هستند که روحانیت جدا از مردم است در حالی که چنین تفکری اشتباه می باشد، زیرا روحانیت همگام با مردم در تمامی صحنه ها با آن ها همراه می شوند و پشتیبان آنان هستند.

حجت الاسلام رسائی نژاد با بیان اینکه روحانیت از جنس مردم هستند و در مشکلات و سختی ها با آن ها خواهند بود، تصریح کرد: تمامی تلاش روحانیت حول محور وحدت و همدلی می چرخد که امیدواریم اینگونه نیز باشد.

وی با اشاره به آگاهی و معرفت مردم در برابر نقشه های شوم دشمنان گفت: مردم ما به خوبی آگاه اند و به حربه های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب آشنا هستند، لذا این حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی نشان دهنده ی این بود که راه امام حسین(ع) را ادامه خواهند داد و در برابر ظلم ایستادگی می کنند.

روحانی روستای میغان خراسان جنوبی عنوان داشت: فشارهای دشمنان هیچ تاثیری در تغییر عقاید مردم ندارد، زیرا این مردم تا پای جان همانند 8 سال دفاع مقدس از انقلابشان حفاظت خواهند کرد.

حجت الاسلام رسائی نژاد در خصوص عدم انتشار اخبار اربعین توسط رسانه های جهان ابراز داشت: اگر دشمنان اخبار اربعین را منتشر کنند، شکست خود را در برابر اسلام به جهانیان اعلام می کنند، لذا سعی دارند تا هیچگونه خبری از این اجتماع انتشار پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه پس از زیارت سیدالشهدا احساس می کنم که باری دیگر متولد شده ام عنوان کرد: صحنه ها و تصاویری که از اربعین و حرم امام حسین(ع) دیده بودم، با صحنه هایی که در واقعیت امر مشاهده کردم بسیار متفاوت بود و حس و حال عجیبی و غیر قابل توصیفی را احساس کردم، حسی که با کلمات نمی شود آن را به زبان آورد.

این زائر حسینی با اشاره به اینکه اگر انسان یک ریال در راه امام حسین(ع) هزینه کند، صد برابرش را خداوند به او باز می گرداند، گفت: امیدوارم خداوند این زیارت را مورد قبول درگاه خود گرداند و سال آینده نیز دوباره این توفیق را به من عطا کند تا به زیارت اربابم نائل شوم.

در ادامه به یک روحانی دیگر برخورد کردم که اهل گرگان بود، 33 ساله به نظر می رسید و بسیار خوش برخورد بود، برای سومین بار به کربلا می آمد و هدفش را از آمدن به اربعین حسینی با پای پیاده، اتحاد و همدلی بین مسلمانان جهان عنوان کرد.

حجت الاسلام باقر مزرعی، روحانی روستای چشمه بید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سخنانش را اینگونه آغاز کرد:  راهپیمایی اربعین حسینی  یک هدف  مهم یعنی اتحاد و همدلی میان مسلمین جهان که از پیام های قیام امام حسین(ع) است، را دنبال می کند.

وی افزود: ناامیدی مردم و همچنین تفرقه افکنی میان دو کشور عراق و ایران از جمله اهداف دشمنان می باشد، اما حضور بیش از دو میلیون زائر حسینی در این اجتماع نشان داد که ملت ایران و عراق اتحادی ناگسستنی داند.

این زائر حسینی مطرح کرد: عشق به اباعبدالله الحسین(ع)، باعث می شود انسان این سختی راه را تحمل و با پای پیاده به سمت حرم عشق حرکت کند.

حجت الاسلام مزرعی ادامه داد: هنگامی که حضور مردمانی از اقصی نقاط دنیا را مشاهده می کنیم، متوجه جاذبه ی مغناطیسی کربلا که رهبر انقلاب به آن اشاره داشته اند، می شویم. 

وی بیان داشت: روحانیت و مبلغین الگوهای مردم به شمار می روند، لذا باید از این حضور به خوبی استفاده کرد تا پیام امام حسین(ع) را به مردم دنیا منتقل کنیم.

این زائر حسینی یادآور شد: یکی از نقص های دشمنان انقلاب این است که برخی قضایا را تنها از چشم خود نظاره می کردند و بر این تصور هستند که مردم فرق بین شایعه تا واقعیت را درک نمی کنند، در حالی که امروز ملت ایران به بلوغ فکری رسیده اند و بصیرت مدنظر رهبری را کسب کرده اند.

حجت الاسلام مزرعی عنوان کرد: حضور پر شور مردم در اربعین حسینی، اتحاد مسلمانان را به جهان مخابره کرد و باعث شد تا معادلات سیاسی و نقشه های یکساله دشمنان نقش بر آب شود.  

وی گفت: حس و حال دیدن عکس ها و قاب های اربعین که در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته می شود با کسی که خودش به عنوان زائر یا خدمه در آنجا حضور دارد زمین تا آسمان متفاوت است.

روحانی روستای چشمه بید خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هر انسانی اگر یکبار به زیارت سیدالشهدا مشرّف شود، مطمئنا سال های آینده نیز هرجور شده خود را به صف زائرین امام حسین(ع) خواهد رساند.

حجت الاسلام مزرعی تصریح کرد: بیان ضرورت های حفظ انسجام و وحدت، جلوگیری از انتقال برخی عارضه های فرهنگی، تبیین برنامه معنوی زیارت اربعین، پاسخ به شبهات دینی، مقابله با نگاه تشریفاتی به زیارت اربعین و ... از جمله اقدامات و وظایف روحانیون اعزامی به عراق است، که در این اربعین حسینی مدنظر قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) امام وحدت، انسجام، ایثار و شهادت است، گفت: عزاداری امام حسین(ع) روزبه‌روز توسعه می‌یابد و هر ساله کشورهای زیادی از عزاداری های ایران اسلامی الگو برداری می کنند.

این زائر حسینی یادآور شد: دشمنان اسلام و انقلاب در تلاش هستند تا با فتنه های گوناگون بین شیعه و سنی اختلاف و تفرقه ایجاد کنند، اما حضور میلیونی در اربعین حسینی به تمامی این نقشه ها مهر بطلان زد، و این یعنی هیچ فتنه‌ای قادر به پاره کردن رشته اتحاد مسلمانان نیست.

حجت الاسلام مزرعی تأکید کرد: حضور باشکوه و باعظمت مردم در اربعین حسینی یک حرکت عظیم فرهنگی و دینی به شمار می آید و در این میان باید این حضور توأم با اخلاق و عرفان باشد.

وی در پایان گفت: مردم با حضور پررنگ خود در اربعین حسینی ارادت خود را به اهل‌بیت (ع)، اقتدار و عظمت شیعه را به دشمنان نشان دادند.

حضور میلیونی زائران ایرانی در عراق نشان داد که خواب های آشفته دشمنان برای امت مسلمانان تعبیر ندارد، و هر چه بکارند را اربعین حسینی به آتش می کشد و نابود می کند.

اتحاد و انسجامی که امسال در اربعین حسینی، علی رغم تمامی حاشیه هایی که دشمنان به وجود آورده بودند، غیرقابل باور بود، نقش بستن تصاویری از امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب، سردار قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم بر سردر موکب ها و دیوارها نشان دهنده آن بود که اتحاد بین دو ملت روز به روز در حال گسترش است، اتحادی که دشمنان از آن ترس دارند.

اربعین امسال نیز به پایان رسید اما آثار آن تا سال آینده ادامه دارد و بر هیچ کسی پوشیده نیست که این عشق به حسین ابن علی(ع) هر توطئه ای را خنثی می کند.

گزارش: مسعود نوفرستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha