پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام  محمدحسن جواهری

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بر لزوم تولید و به خصوص پمپاژ محتوای غنی و ارزشمند فرهنگی در فضای مجازی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن جواهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که امروزه شرایط و سبک زندگی خاص افراد باعث شده که فضای مجازی روز به روز اهمیت بیشتری در مناسبات زندگی بشری پیدا کند، اظهار داشت: آنچه ضرورت دارد این که ضمن التفات نسبت به آفات و آسیب های جدی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از لزوم بهره گیری از فرصت ها و زمینه هایی که این فضا در اختیار ما قرار می دهد، غافل نشویم.

وی افزود: در شرایط کنونی به خصوص بستر خوبی فراهم است که فعالان فرهنگی و دغدغه مندان به مسایل دین و انقلاب در عرصه فضای مجازی به دنبال تولید محتوای مناسب و ارزشی و سپس نشر و به نوعی پمپاژ آن در سطح وسیع و یا هدفمند باشند که البته در این باره کارهای خوبی شروع شده ولی باید با قدرت هر چه بیشتر این روند ادامه یابد تا به نتایج مورد نظر نزدیک تر شویم.

این نویسنده و محقق حوزوی همچنین گفت: در واقع ما باید کاری کنیم که ذهن مردم و نسل جوانی که مخاطب انبوه شبکه های اجتماعی و به خصوص تلگرام است، به این بهانه درگیر کارهای خوب و پرمحتوا شود که البته گاهی خودجوش کارهایی می شود اما باید مدیریت و سرمایه گذاری خوبی در این باره صورت گیرد.

وی اضافه کرد: قرار دادن تجربه های ناب و خلاقانه کارهای فرهنگی و نیز تولیدات علمی در فضای مجازی نیز یکی دیگر از کارهای خوبی است که به عقیده بنده باید حتماً مدنظر قرار گیرد چرا که بی شک بهره گیری از تجربه های خوب و موفق یکی از رموز توفیق جبهه فرهنگی انقلاب در نشر ارزش های انقلابی و دفاع از مبانی و آموزه های دینی و قرآنی است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha