پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مولوی خالقی

حوزه/امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان این‌که ۱۳ آبان نماد پیروزی ملت ایران در برابراستکباراست، گفت: پیام راهپیمایی ۱۳ آبان اعلام انزجار و نفرت از استکبار جهانی و دشمنان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مولوی عبدالعزیز خالقی امام جمعه درمیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به یوم‌الله 13 آبان، اظهارکرد: 13 آبان اساس و پایه تکمیلی انقلاب اسلامی است.

این عالم اهل سنت پیام راهپیمایی 13 آبان را اعلام انزجار و نفرت از استکبار جهانی و دشمنان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که یوم الله 13 آبان سه حماسه بزرگ را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسانده است که تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان بصیر آن زمان که به تعبیر امام خمینی (ره) لانه جاسوسی نام گرفت از حماسه‌های ماندگار و تاریخ ساز این ملت است.

مولوی خالقی ادامه داد: در 13 آبان، دانش آموزان و دانشجویان در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها افتخار بزرگی آفریدند و باعث سرافرازی ایران شده و شرارت ها و توطئه های دشمنان را خنثی نمودند.

وی با اشاره به این مهم که امروزه رسالت همه ما سنگین است، عنوان کرد: بر این باور هستم که با حفظ وحدت، محوریت ولایت فقیه و تقویت روحیه استکبار‌ستیزی در دفاع از حقوق ملت و عمل به آرمان‌های امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری به رسالت تاریخی خود بایستی وفادار بمانیم.

امام جمعه اهل سنت درمیان ضمن اشاره به شرایط ویژه کشور در سال جاری، بیان کرد: اگر چه آمریکا و همدستانش نسبت به تهدید به افزایش تحریم‌ها در 13 آبان ماه امسال و تحریک مردم مبادرت نموده است ولی به کوری چشم دشمنان و استکبار جهانی، شیعه و سنی در کنار یکدیگر در راهپیمایی عظیم 13 آبان سال جاری همانند سال‌های دیگر شرکت خواهند کرد و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهند کوبید.

مولوی خالقی دشمنی آمریکا با ایران را تمام نشدنی اعلام کرد و متذکر شد: آنچه مسلم است آن است که آمریکا و استکبار جهانی عزت، آزادی و شرافت را برای بشر قائل نیستند.

وی اضافه کرد: دشمن بودن استکبار جهانی بایستی برای همه ما به عنوان یک باور قلبی باشد و کسی نیست که ذره‌ای تردید داشته باشد که آمریکا دشمن ما نیست.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، مطرح کرد: آمریکا هرگز خیر و سعادت کشورهای عزتمند به ویژه جمهوری اسلامی ایران را نمی خواهد.

مولوی خالقی تبیین کرد: سال‌های زیادی است که در کشور با همت والای مردم، هم اندیشی مسئولان و حضور پرشور مردم خصوصا قشر جوان در قالب دانش آموزی و دانشجویی، راهپیمایی عظیم 13 آبان با شکوه تر از سال‌های گذشته برگزار می شود که به آن افتخار می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: همان‌طور که اشاره شد امسال نیز همه ملت شریف ایران، شیعه و سنی، پیر و جوان با جدّیت تمام در راهپیمایی 13 آبان شرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha