چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار آیت الله امامی با امام جمعه کرمان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علیدادی، بصیرت سیاسی و اجتماعی را یکی از ضرورت های طلبگی برشمرد و گفت: شناخت طلاب از مسائل سیاسی و اجتماعی کشور ضرورت دارد و می‌طلبد که اطلاعات و جریان شناسی قوی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حسن امامی از اساتید اخلاق و امام جمعه موقت میبد، گفت: امروز به روحانیونی نیازمندیم که در سه محور قوی باشند تا بتواند مشکلات و گرههای جامعه را رفع کند.

وی، اخلاق را محور اول برشمرد و بیان کرد: نکته اول که شاید در راس این سه محور باشد بحث اخلاق است. در زمان قدیم هرکسی طلبه نمی‌شد و عموماً افرادی طلبه می‌شدند که از خانوادههای ویژه بودند و هرکسی رغبت نمی‌کرد سختیهای طلبگی را بر جان بخرد.

امام جمعه کرمان افزود: بعد از انقلاب به علت استقبالی که به حوزهها شد، تعداد ورودی حوزهها بالا رفت و همین موضوع کار را بر آن سه محور سختتر کرد؛ لذا بحث هایی مانند اخلاق محوری دچار پیچیدگی های خاص خود شد که تلاش بیشتری را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه د استان کرمان به محور دوم اشاره کرد و تصریح کرد: نکته بعدی بحث علمی است. در زمان قبل از انقلاب مشغلههای فکری طلبه کمتر بود و تنها با درسهایش سروکار داشت. اما الان به علت فضایی که به وجود آمده است، طلاب زودتر وارد کار می‌شوند و در جامعه به فعالیت می‌پردازند که این مسئله می‌تواند باعث شود از اصل علوم حوزوی دور شوند؛ لذا طلاب زیادی داریم که از لحاظ علوم دیگر بسیار قویاند، اما در علوم اصیل حوزوی دچار مشکلاتی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی، بصیرت سیاسی و اجتماعی را محور سوم برشمرد و گفت: نکته سوم هم شناخت و دید طلاب از مسایل سیاسی و اجتماعی در کشور و اجتماع است که می‌طلبد اطلاعاتشان و جریان شناسی قوی باشد. به همین علت کار بر مسئولین حوزهها بعد از انقلاب سختتر شده است.

وی در رابطه با سفر حجت الاسلام والمسلمین امامی به کرمان گفت: حرکت شما و‌ حضورتان و‌ نکاتی که به طلاب می‌گویید قطعا تاثیرگذار است و در آینده آنان تاثیر دارد و امیدواریم این حضور شما بتواند در این سه جنبه حوزه کرمان را تقویت کند.

امام جمعه کرمان در پایان خاطر نشان کرد: حوزه کرمان از زمان حضور حجت الاسلام و المسلمین اللهوردی با قبل از آن تفاوت زیادی کرده و پیش از آن بیشتر به سبک سنتی گرایش داشت؛ البته هنوز در زیر ساختها  مشکلاتی داریم که باید این مسئله نیز برطرف شود تا مسیر پیشرفت کند نشود.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین امامی از روز شنبه در استان کرمان حاضر شده که در این سفر ضمن دیدار با آیت الله جعفری رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان در مدارس علمیه برادران ابراهیمیه، محمودیه و صالحیه کرمان، مدرسه جعفریه زرند، مدرسه فیضیه امام خمینی(ره) بردسیر و مدارس علمیه خواهران فاطمیه و حضرت زینب(س) کرمان حاضر شده و به بیان مباحث اخلاقی برای طلاب پرداخته است.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha