پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه امروز همه دغدغه یک طلبه برای علم آموزی در حوزه باشد، گفت: در کنار آموختن علم دین توجه به معنویت و تقوا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تسلیت فرا رسیدن رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام رضا و امام حسن مجتبی(ع) بر ضرورت بهره گیری طلاب از سیره معنوی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب در زندگی خود به سیره عملی ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگ دین بیشتر توجه کنند، افزود: باید زندگی یک طلبه سرشار از معارف اهل بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب برای موفقیت در حوزه نیازمند الگوهای مطمئنی هستند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی علمای دین بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همه دغدغه یک طلبه برای علم آموزی در حوزه باشد، تصریح کرد: در کنار آموختن علم دین توجه به معنویت و تقوا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب باید قدردان فرصت های به وجود آمده باشند، خاطرنشان کرد: امروز فرصت هایی که برای تحصیل در حوزه به وجود آمده به برکت انقلاب اسلامی است که باید از آن نهایت بهره لازم برده شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که هدف گذاری یکی از مهم ترین راه های موفقیت یک طلبه در مسیر علم آموزی در حوزه است، تصریح کرد: متأسفانه برخی طلاب بدون هدف وارد حوزه می شوند و این مسأله موجب گمراهی و سردرگمی آنها در مسیر پیش روی می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید برای همه لحظات عمر تحصیلی خود برنامه ریزی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بدون برنامه هدفمند نمی توان به موفقیت و پیشرفت در حوزه امیدوار بود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب در کنار آموختن علم دین، نباید لحظه ای از کسب معنویت و تقوا دور شوند، تصریح کرد: علم بدون اخلاق و معنویت نمی تواند موجب پیشرفت و موفقیت طلاب شود.

وی با اشاره به این که خوشبختانه امروز ظرفیت ها و امکانات خوبی برای تحصیل طلاب تا سطوح عالی در مدارس علمیه شهرستان ها فراهم شده، بیان داشت: طلاب علاقه مند نیز با تلاش و مجاهدت شبانه روزی در جهت رسیدن به اهداف والای حوزه گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha