جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نبوی

حوزه/ رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: امروز همانند گذشته، ارتباط و تعامل میان مراجع معظم تقلید، علما و استوانه‌های حوزه و نظام اسلامی، محکم و ناگسستنی است و در نامه اخیر آیت‌الله یزدی، به‌عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب، به آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، از مراجع معظم و اخلاقی حوزه‌های علمیه، عده‌ای سودجو و نفوذی آمدند تا خودی نشان دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نقش فتنه‌گران و خروجی آنان برای کشور و نظام اسلامی اظهار داشت: نفوذی‌ها و فتنه‌گران بدانند که جایگاه مرجعیت در میان طلاب و عموم جامعه پذیرفته شده است و همچنین شخصیت آیت‌الله یزدی به‌عنوان یکی از قُدما و مبارزین ثابت‌قدم در قبل و بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست؛ البته جایگاه، موقعیت و منش فتنه‌گران نیز بر همگان آشکار است.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز جامعهٔ بصیر و آگاه ایران اسلامی باید مطلع باشند و ببینند فتنه‌گرانی که در سال 88 بیشترین ضربه را به نظام اسلامی، انقلاب و کشور زدند و گوشی شنوا برای شنیدین منّویات مراجع معظم تقلید که امروز سینه‌چاک ایشان شده‌اند، نداشتند! آیا این تغییر سیاست و هیاهو درست کردن در جامعه غیر از کمک به نقشه‌های شوم استکبار نسبت به ایران است؟.

حجت‌الاسلام‌و ‌المسلمین نبوی تصریح کرد: امروز نیز همانند گذشته، تكريم، پاسداشت و رعايت حريم مرجعيت و علمای اَعلام و انقلابی به‌عنوان قلّه و استوانه‌های رفیع اسلام و انقلاب اسلامی و صیانت از مكتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) مورد اتفاق همه حوزویان و عموم مردم است.

وی تأکید کرد: آیت‌الله يزدی از فقيهان برجسته و مدرّسان باسابقه و همچنین از اَعلام و بزرگان حوزه علميه و پيشگامان نهضت انقلاب اسلامی هستند و همواره مورد عنایت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، از شخصیت‌های بزرگ انقلابی در مقابل طاغوت بودند. ایشان در کوران حوادث فتنه، نامه تاریخی خویش را با صلابت نگاشتند و استوار در مقابل فتنه‌گران اعلام مواضع کردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان داشت: نامه فقیهی به فقیه دیگر و بیان مطلبی پاک و مشفقانه، نباید زمینه‌ای برای انتقام‌گیری و نفوذ افرادی باشد که تحت لوای امام، ارتزاق و با رفتار اشرافیگری، خلاف سیرهٔ روشن امام رفتار می‌کنند. فتنه‌گران باید بدانند و فراموش نکنند که جایگاهی میان امت اسلامی ندارند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نبوی تصریح کرد: سران فتنه و ایادی آنان بدانند که نمی‌توانند با سوءاستفاده از جلسه‌ای خاص بر خیانت خود سرپوش بگذارند و آن را تطهیر کنند؛ چراکه اگر به اقیانوس آرام هم بروند، بدانند از خیانتی که به نظام، انقلاب و ملت داشته‌اند، تطهیر نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همین دلواپسان امروز، زمانی بدترین توهین‌ها را به ساحت مقدس مرجعیت داشتند، پس چه شد که امروز دلسوز و سینه‌چاک شده‌اند؟ چه چیزی را در خیال باطل خود جست‌وجو می‌کنند؟ مردم ما باید با درایت و بصیرتی که دارند، به این نکته توجه کنند که فتنه‌گران به‌دنبال چه چیزی هستند؟.

وی در پایان گفت: از مسئولین حوزه می‌خواهم تا راهکاری را اتخاذ کنند که هر کسی نتواند ابراز عقیده کرده و خودی نشان بدهد. در روزهای اخیر برخی موضع‌گیری ها بوی خدا نداشت و صرف مطرح شدن اشخاص بود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha