پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین مومنی

حوزه/ روضه امام حسن(ع)، مظلومیت نیست بلکه تبیین صلح برای یاران و اصحاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی درمراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید و مردم متدین در بیت معظم له در قم برگزار شد، بابیان اینکه امام حسن(ع) رازی به صلح نبودند، بلکه مجبور شدند، گفت: امام حسن(ع) حتی درخانه هم مظلوم بود.

سخنران این مراسم افزود: چرا مظلوم بود، چون مردم به امامشان معرفت نداشتند. اگرمعرفت داشتند امام علی(ع) و امام حسن(ع) مظلومانه به شهادت نمی رسیدند.

وی عنوان کرد: دلیل دیگر مظلومیت، حضرت یار و یاور نداشتند. اگر هم افرادی بودند، معرفتی به امام(ع) نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه مروان باهمکاری معاویه، آن زن را تحریک کردند تا نگذارند امام حسن(ع) هدایت امت را برعهده بگیرند، افزود: همین مسئله و ایجاد فتنه نرم و جلوگیری از جنگ داخلی، مجبور به صلح شدند.

 وی گفت: وقتی حضرت صلح را پذیرفتند، فرمودند« ای معاویه اگر صلح را پذیرفتم به خاطر صلاح امت این کار را کردم. حضرت نزاع و جنگ با کسی نداشتند ولی بحث علمی با مروان و معاویه انجام دادند.

سخنران این مراسم بابیان اینکه روضه امام حسن(ع)، مظلومیت نیست، بلکه تبیین صلح برای یاران و اصحاب است، ابراز داشت: زمانی که امام مجبور به صلح شد ومعاویه تعهد نامه صلح را نپذیرفت و زیر بار نرفت همین افرادی که امام را مجبور به صلح کردند دوباره به حضرت خورده گرفتند، ناسزا گفتند.

۳۱۳/۴۰

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha