جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام رضا

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: در جامعه کنونی عده ای از مردم با وجود آن که ولایت امام خامنه ای و تدابیر حکیمانه و شجاعانه ایشان را شاهد هستند، در اطاعت از ولایت کاهل می باشند.

حجت الاسلام سجاد سوری از اساتید حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، ضمن تسلیت ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر، گفت: یکی از دلایلی که امام هشتم «رضا» نام گذاری شده اند آن بود که همه مردم از ایشان راضی بودند. هر دو گروه یاران و دشمنان امام رضا(ع) از ایشان و عملکردشان راضی بودند و این یکی از ویژگی های بارز امام هشتم ما شیعیان است.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: امام رضا(ع) در زمانی زندگی می کردند که ارائه استدلال برای اثبات حقایق امری لازم و ضروری بود، لذا در مناظره با افراد مختلف حقیقت را آشکار می کردند.

وی اظهار کرد: بسیاری از یاران امام رضا(ع) و اصحاب با وجود روشنگری های حضرت، نتوانستند در امتحان پیروی از ولایت و امامت نمره قبولی دریافت کنند.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: در جامعه کنونی هم عده ای از مردم با وجود آن که ولایت امام خامنه ای و تدابیر حکیمانه و شجاعانه ایشان را شاهد هستند، در اطاعت از ولایت کاهل می باشند.

حجت الاسلام سوری با بیان این که معرفت امام شناسی یکی از موضوعات مهم بشر در طول سال های بعد از رحلت پیامبر(ص) بوده، تصریح کرد: با وجود هشدار امام رضا (ع) به مردم در تشخیص حق از باطل، باز هم مردم نتواستند نسبت به ولی خدا ادای دین کنند.

وی گفت: امروز نیز اگر به هشدارهای مقام معظم رهبری به طور صحیح گوش فرا ندهیم و دستوراتشان را عملی نکنیم، روزی خواهد آمد که امثال داعش در این کشور هر روز ایجاد نا امنی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha