جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری

حوزه/ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: اگر از نظر فرهنگی خود را تقویت کنیم می‌توانیم مانع تحقق توطئه‌های دشمنان شویم، زیرا امروز کشوری دارای اقتدار پایدار خواهد بود که در حوزه فرهنگی بیشتر کار و فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری، امروز در یادواره شهدای مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد، با بیان اینکه مسائل فرهنگی مرز جغرافیایی نمی‌شناسند، افزود: در حرکت اربعین مرز جغرافیایی وجود نداشت و زائرانی از سراسر دنیا در این همایش میلیونی شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه حرکت اربعین تجلی تقابل دو جبهه حق و باطل است، افزود: در دوران مقدس هم تقابل این دو جبهه متجلی شد به‌گونه‌ای که ایران اسلامی به‌استثنای سه کشور با تمام جبهه کفر جنگید.

سرهنگ پاسدار امیری با اشاره به اینکه تمام جبهه کفر و باطل در برابر انقلاب و نظام اسلامی صف‌آرایی کرده بود، اضافه کرد: در شرایطی که آمریکا خود را کدخدای دهکده جهانی دانسته و می‌داند امام راحل شعار «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» سر دادند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای خود را به دنیا ثابت کرد، زیرا در این جنگ تحمیلی با تکیه بر قدرت ایمان، حضور مردم و رهبری امام راحل به پیروزی رسیدیم.

سرهنگ پاسدار امیری خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی ما از خودمان چیزی نداشتیم، توپ جنگی داشتیم، اما بلد نبودیم از آن استفاده کنیم، زیرا پیش از انقلاب 82 هزار مستشار نظامی داشتیم که در پایگاه‌های نظامی ما مأموریت داشتند اما در رابطه به ادوات نظامی تنها در حد باز و بسته کردن به نیروی‌های ایرانی آموزش می‌دادند.

وی ادامه داد: با وجود تمام این نواقص و کاستی‌ها، بسیج مردمی به همراه نیروی ایمان و قدرت رهبری مبتنی بر آموزه‌های اسلامی سبب شد بر دشمن تا بن دندان مسلح فائق آییم.

سرهنگ پاسدار امیری تصریح کرد: دشمنان در هشت سال جنگ تحمیلی شکست خوردند، اما تهاجم و توطئه‌های خود را در سایر عرصه‌ها ازجمله بخش فرهنگ و اقتصاد به‌شدت ادامه داده و می‌دهند.

وی افزود: امروز دنیای استکبار با تفرقه‌افکنی بر بین مسلمانان، به دنبال دمیدن بر آتش تفرقه شیعه و سنی است، اما اگر از نظر فرهنگی خود را تقویت کنیم می‌توانیم مانع تحقق توطئه‌های دشمنان شویم، زیرا امروز کشوری دارای اقتدار پایدار خواهد بود که در حوزه فرهنگی بیشتر کار و فعالیت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha