پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه مرند

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: تحریم های آمریکا تاثیرگذاری چندانی بر زندگی مردم ندارد هر چند بی تاثیر نیز نخواهد بود، اما نباید تحت تاثیر تبلیغات روانی دشمن قرار گرفت، دشمنی اصلی آمریکا با ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، ظهر امروز در جلسه ماهیانه روحانیون این شهرستان، با اشاره به نقش روحانیون در ترسیم جامعه اسلامی ابراز داشت: روحانیون و مبلغین باید با ترسیم ویژگی های یک جامعه اسلامی، مردم را به سمت آن سوق دهند.

وی با انتقاد از گسترش برخی فرهنگ های غلط در جامعه افزود: دروغ گویی در جامعه افزایش پیدا کرده و خلف وعده های بسیار دیده می شود، به گونه ای در بین مردم فرهنگ سازی شده که اگر کسی دروغ نگوید، امروزی تلقی نمی شود.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم در ماه محرم و صفر سنگ تمام گذاشتند، گفت: مردم حرمت این ماه های عزیز را نگهداشتند و حتی از انجام برخی امور متسحبی اجتناب کردند، لذا باید رعایت حلال و حرام در طول سال انجام شود.

امام جمعه مرند با تقدیر از حضور میلیونی شیعیان در پیاده روی اربعین تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین با تحلیل های مادی قابل تفسیر نیست،

وی  با بیان اینکه عشق امام حسین(ع) محور قدرت، عزت مسلمانان و نمایش اقتدار شیعه است، افزود: دولت عراق در سال های اخیر با همراهی دولت و ملت ایران، حرکات خوبی در راستای بزرگداشت اربعین حسینی صورت داده اند که انتظار می رود مشکلات کنونی نیز برای سال های آتی رفع شود.

امام جمعه مرند در بخش دیگری به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و ابراز داشت: آمریکا از ماه های گذشته تبلیغات روانی علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته بود، اما دیدیم که آمریکا از گفته های خود عقب نشینی کرد.

وی افزود: تحریم های آمریکا تاثیرگذاری چندانی بر زندگی مردم ندارد هر چند بی تاثیر نیز نخواهد بود، اما نباید تحت تاثیر تبلیغات روانی دشمن قرار گرفت، دشمنی اصلی آمریکا با ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده همچنین با اشاره به اینکه امروز اجماع جهانی علیه ایران شکست خورده است، اظهار داشت: زمانی که اجماع جهانی علیه ایران شکل گرفته بود آن ها نتوانستند هیچ کاری پیش ببرند اما امروز این اجماع شکست خورده و حتی کشورهای اروپایی نیز آمریکا را همراهی نمی کنند.

وی اذعان داشت: آمریکا تاکنون هر چه توان و گزینه در اختیار داشته علیه انقلاب اسلامی ایران به کار برده و دشمنی خود را علنی اعلام کرده، اما با همراهی ملت، این توطئه ها نقش بر آب شده است.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی تاکید کرد: نشانه های افول و سقوط آمریکا بروز کرده است، آمریکای امروز آمریکای سال 1357 نیست بلکه امروز تضعیف شده و جایگاهی در بین دولت ها و ملت ها ندارد و انقلاب اسلامی نیز در مقایسه با اوایل انقلاب، قدرتمندتر شده و جایگاه خود را در عرصه های بین المللی به دست آورده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha