جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی رحمانی

حوزه/ معاون اجرایی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ما در حال جنگ فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی با دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب هستیم و این جنگ به قرارگاه احتیاج دارد که فرماندهی این قرارگاه با شخص امام جمعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی رحمانی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم شورای سیاست‌گذاری به معاونت اجرایی بحث تکریم ائمه جمعه و مخاطبانی است که با این نهاد ارتباط دارند.

وی با اشاره به ملزومات تکریم در فرهنگ اسلامی، افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با تکریم امام جمعه فرمودند: تکریم به معنای تشریفات نیست، به معنای فرش قرمز انداختن نیست؛ تکریم یعنی قدرشناسی؛ یعنی شما به‌عنوان امام‌جمعه، خودتان قدر خودتان را بدانید و خودتان را تکریم بکنید و دامن را از چیزهایی که انسان را آلوده می‌کند پاک نگاه دارید.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: تعریفی که رهبری برای نهاد نماز جمعه دارند ناظر به فرماندهی قرارگاه فرهنگی شهر است، زیرا ما در حال جنگ فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی با دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب هستیم و این جنگ به قرارگاه احتیاج دارد و فرماندهی این قرارگاه، با شخص امام جمعه است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم این ظرفیت را شکوفا کرده و این مطالبه رهبری را محقق کنیم تکریم ائمه جمعه به معنای واقعی و موردنظر رهبر معظم انقلاب اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه جایگاه ویژه‌ای داشته و باید به آن اهتمام داشته باشیم، اضافه کرد: تکریم و اهتمام نسبت به نهاد نماز جمعه هم به عهده مردم و مأمومین، هم متولیان و دست‌اندرکاران نماز جمعه و هم ائمه جمعه است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از مسئولیت‌هایی که به معاونت اجرایی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه واگذار شده، انتظام سازوکارهای مربوط به نهاد امامت جمعه و اقامه نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: در رویکرد جدیدی که بر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور حاکم شده، تمام تلاش ما این است که در این دو حوزه اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از خدمات حدود 9 ساله حجت‌الاسلام حسین عابدینی در کسوت مدیریت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده به‌عنوان مدیر جدید این شورا در استان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha