شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که پیشرفت علم و تکنولوژی وظیفه مبلغان دینی را سنگین تر کرده است، گفت: در شرایط امروز جامعه که فضای مجازی جزئی از زندگی انسان شده، اکتفا کردن به تبلیغ سنتی نمی تواند پاسخگوی نیاز مخاطبان ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در کارگاه آموزشی مبلغان، با اشاره به وظیفه مهم یک مبلغ در جامعه دینی، گفت: مبلغان سفیران هدایت و تبلیغ دین در جامعه محسوب می شوند.

وی با بیان این که معارف دینی با تلاش های شبانه روزی مبلغان دینی در جامعه نشر و ترویج می شود، افزود: مبلغان دینی در عین گمنامی، اخلاص و وظیفه شناسی به رسالت واقعی خود که همان تبلیغ دین است مشغول هستند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که تبلیغ کنندگان دین خدا به طور حتم نزد پروردگار متعال جایگاه خاصی دارند، خاطرنشان کرد: کسانی که در به این وظیفه مهم اشتغال دارند به طور حتم از یک پاداش دنیوی و اخروی مناسبی نیز برخوردار هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تبلیغ دین از آن جهت رسالت و وظیفه مهمی است که در گذشته بر عهده پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) بوده است، تصریح کرد: در دوران غیبت علما و بزرگان دین ادامه دهنده راه اهل بیت(ع) هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که پیشرفت علم و تکنولوژی وظیفه مبلغان دینی را سنگین تر کرده است، گفت: در شرایط امروز جامعه که فضای مجازی جزئی از زندگی انسان شده، اکتفا کردن به تبلیغ سنتی نمی تواند پاسخگوی نیاز مخاطبان ما باشد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که مبلغان دینی در مرحله نخست باید سطح مطالعات و آموخته های علمی خود را هر روز افزایش دهند، خاطرنشان کرد: یک مبلغ اگر آموخته های علمی  کافی نداشته باشد نمی تواند پاسخگوی نیاز مخاطب خود باشد به همین دلیل جایگاه خود را در جامعه از دست می دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مبلغان باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسند و برای آنها نسخه ای مناسب برای ارائه در اختیار داشته باشند، تصریح کرد: در شرایط رقابتی امروز مبلغانی موفق هستند که دارای اطلاعات عمومی و تخصصی بالایی باشند تا بتوانند با مخاطب خود به راحتی ارتباط برقرار کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در شرایطی که نمی توان جلوی پیشرفت تکنولوژی را گرفت باید همگام با آن حرکت کنیم تا از جامعه عقب نمانیم، بیان داشت: یک مبلغ دین باید در کنار شیوه های سنتی تبلیغ از ظرفیت های روز نیز در جهت موفقیت در این عرصه بهره گیرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که اخلاق، رفتار و اعمال مبلغان دینی در جامعه باید به گونه ای باشد که مردم به ویژه جوانان، با دیدن آن به ارزش های دینی علاقه مند شوند، افزود: نباید در برخورد با مردم به خصوص جوانان دافعه داشته باشیم؛ بلکه باید در همه امور رفتار ما جاذب باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تعامل مستمر مبلغان دینی با مردم تأکید کرد و گفت: باید به گونه ای با مردم رفتار کنیم که حس اعتماد و اطمینان میان یک روحانی و مخاطب او ایجاد شود و آن زمان می توانیم بگوییم توانستیم در انجام وظیفه خود موفق باشیم. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha