پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد دانشگاه آزاد اسلامی گرگان:

حوزه/ استاد دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، "کتاب" را به عنوان غذای فرهنگی روح معرفی کرد و گفت: شرط ورود به پژوهش عطش دانایی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، دکتر غلامرضا منتظری در نشست علمی که مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، بیان کرد: نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه)  در روایتی فرمودند: «اگر روزی بر من بگذرد و در آن روز دانشی نیاموزم که مرا به خدا نزدیک کند، طلوع آفتاب بر من مبارک مباد»؛ از این رو، اولین اولویت برای هر مسلمان لزوم ارتقای سطح دانش و بینش و  نیز رشد علمی است.

وی با استناد به روایت فوق، علمی را سودمند دانست که زمینه های رشد و کمال انسان را فراهم نماید که از آن تعبیر به علم نافع شده است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در بیان راه های گرایش بیشتر جوانان به مطالعه و تحقیق خاطرنشان کرد: اولین نکته برای گام نهادن در حرکت علمی؛ داشتن حس کنجکاوی و علاقمندی است، "کنجکاوی "ریشه تمام اختراعات بشر و "علاقمندی" سرآغاز هر حرکتی است که  زمینه پرسش را در انسان فراهم می کند.

منتظری، کتاب را "غذای فرهنگی روح" نامید و گفت: شرط ورود به پژوهش عطش دانایی است، اگر عطش نباشد حرکتی صورت نخواهد گرفت.

وی بر کسب دانایی با مطالعه زیاد تاکید کرد و گفت: دانایی زیربنای توانایی و توانایی در گرو دانایی است، چنانچه اثر بخشی با دانایی است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، "قانع نشدن به وضع موجود" را از دیگر راه های افزایش گرایش به مطالعه عنوان کرد و افزود: قانع شدن به وضع موجود در مسیر علم و دانش، موجب توقف علمی خواهد شد به طوری که عاملی برای کاهش مطالعه و پژوهش نیز می شود.

منتظری تاکید کرد: در مسیر سیر مطالعاتی به پایین تر از خود نگاه نکنید، بلکه به بالاتر از خود توجه نمایید. با نگاه به افق است که حرکت اتفاق افتاده و موجب تقویت شوق علمی و رغبت به پژوهش می شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، مطالعه آثار مورد علاقه، مطالعه سرگذشت اندیشمندان و عالمان، بلند همتی و حمایت از محققین را از دیگر عواملی دانست که موجب افزایش گرایش انسان به مطالعه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha