جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ربیع الادریسی مشاور سابق سازمان عفو بین الملل

حوزه/ ربیع الادریسی گفت:نهاد های مختلفی برای انحراف اسلام از مسیر خود و مخدوش کردن چهره آن تلاش می کنند و در این کار از ابزار و وسایل مختلفی استفاده می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ربیع الادریسی مشاور سابق سازمان عفو بین الملل گفت: طرف ها و نهاد های مختلف برای انحراف اسلام از مسیر خود و مخدوش کردن چهره آن تلاش می کنند و در این کار از ابزار و وسایل مختلفی استفاده می کنند.

وی افزود: باید با این رسانه ها همچون خودشان برخورد کرد و برای میزبانی و استقبال از مؤسسات و شخصیت های مؤثر در جوامع مختلف برنامه ریزی مختلف داشت و  برای هر جامعه ای در سطح دینی، فکری و تمدنی طرح مناسبی ارائه داد.

الادریسی اشاره کرد: آنچه رسانه های مغرض در خصوص اوضاع عراق و شیعیان نقل کرده اند منجر به شکل گیری دیدگاه و تصور اشتباهی از آنان نزد برخی ملت ها شده است.

باید مبانی انسانی امام حسین(ع) در جهان نشر داده شود

مشاور سازمان عفو بین الملل با بیان اینکه هدف رسانه ها از انتشار این اخبار، تحریک و فتنه انگیزی است، خواستار آشکار کردن نور امام حسین(ع) در جهان و نشر مبانی انسانی آن حضرت از طریق فعالیت های متنوع شد.

امام حسین(ع) دو بار مورد ظلم قرار گرفتند

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) دو بار مورد ظلم قرار گرفت؛ یک بار از سوی دشمن در حادثه کربلا و مظلومیت دوم به خاطر ضعف در رساندن حقیقت قیام امام حسین(ع) و پیام ایشان به جهان، چگونگی تغییر روند تاریخ توسط آن حضرت، حمایت از حق و پیروزی امام(ع) بر باطل است.

الادریسی افزود: اگر بخواهیم نهضت امام حسین(ع) را با تسامح مورد بررسی قرار دهیم، آن را یک الگوی بسیار والا می یابیم؛ چرا که امام حسین(ع) در برابر کسی ایستاد که می خواست شیوه و راه عادلانه دینی را تخریب کند.

لازم است با تمامی ابزار در برابر افراطی گری و تروریسم ایستاد

وی با اشاره به اینکه افراطی گری و تروریسم یکی از مراحل خشونت است که باید علیه آن از تمامی ابزار های مسالمت آمیز استفاده شود، افزود: باید با تمامی صلح طلبان تمامی مذاهب و کشور های جهان آشنا شد؛ چرا که آنان ابزاری فعال برای مبارزه با افراطی گیری و تحکیم مفاهیم همزیستی و احترام به دیگران با هر تابعیت، رنگ، نژاد و اصالتی هستند.

الادریسی از نبود مؤسسات عربی که با افراطی گری، اندیشه خشونت آمیز و عدم تلاش برای گفتگو و همکاری میان ملت ها انتقاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha