جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درخواست مسلمانان ویریجینا برای لغو محدودیت ساعات نماز رد شد

حوزه/ مسلمانان مرکز اسلامی مک لاین در ویرجینیا که خواستار لغو محدودیت ساعات اقامه نماز از ۴ تا ۷ صبح شده بودند، در جلسه ای که دیروز برگزار شد، برای بار دوم با در بسته مواجه شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، درخواست مرکز اسلامی مک لاین در ایالت ویرجینیای آمریکا برای برداشتن محدودیت بر روی ساعات نمازخوانی در مسجد برای دومین بار رد شد.

اعضای مرکز اسلامی در جلسه ای که روز چهارشنبه در ویجینیای شمالی برگزار شده بود، شرکت کردند تا برای دومین بار برای برداشتن محدودیت ساعات اقامه نماز در مسجد درخواست بدهند. مسلمانان دادخواستی تنظیم کرده بودند و براساس آن خواستار توسعه ساعات اقامه نماز بین 4 تا 7 صبح بدون محدودیت استفاده از اتومبیل شده بودند.

این گزارش همچنین خواستار توسعه زمانی ویژه به منظور برپایی مراسم مذهبی از جمله ماه مبارک رمضان و اعیاد اسلامی شده بود، با این حال شورای شهر پس از نشست با درخواست آن ها موافقت نکرده و رای گیری را تا روز 12 دسامبر به تاخیر انداخت. مسئولین شهرداری مدعی شدند که باید مدارک بیشتری در رابطه با گزارش های ترافیک و آلودگی صوتی برای تایید یا رد نهایی درخواست مسلمانان جمع آوری کنند.

برخی همسایگان این مسجد ادعا کرده اند که اقامه نماز صبح مسلمانان در ساعات اولیه روز سر و صدا به پا کرده و به بهانه آلودگی صوتی حاضر به برداشتن محدودیت های زمانی مسجد نشده اند. این درحالی است که تاکنون هیچ شکایتی در رابطه با سرو صدای این مرکز در اداره پلیس وجود ندارد.

ظفر فروغی یکی از اعضای هیئت امنای مسجد می گوید: آن ها شکایت از سر و صدا می کنند درحالی که هیچ شکایتی علیه ما ثبت نشده، نماز فجر که میهمانی و دورهمی نیست که سرو صدا داشته باشد. ما اینجا جمع نمی شویم که با هم خوش و بش کنیم.

اعضای دیگر اجتماعات مذهبی نیز از مسلمانان حمایت کردند. جف ساکس از معبد یهودیان در حمایت از جامعه اسلامی، گفت: من که خودم یک رهبر مذهبی هستم می گویم که تا به حال ندیده بودم از یک نهاد مذهبی خواسته شود که ساعات عبادتش را محدود کند و این زیاده روی است.

 

گفتنی است مرکز اسلامی مذکور در سال 2015 در منطقه کنونی آغاز به کار کرده و تنها مسجد برای اقامه نماز در یک منطقه 10 مایلی می باشد و جمعیت مسلمانان آن 220 نفر هستند.

محدودیت های گذاشته شده سبب شده مسلمانان نتوانند نمازهای صبح را به جماعت اقامه کنند، در ماه آوریل اعضای مرکز خواستار توسعه ساعات نماز خواندن شدند که با درخواست آن ها موافقت نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha