سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ماموستا فایق رستمی

​حوزه/ نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید افتخار کرد که مسئله وحدت در کشور ایران موضوعی حل شده است و از این حیث بین مذاهب و ادیان الهی در کشور وحدت مثال زدنی وجود دارد که نمونه بارز آن وحدت برادران اهل سنت و تشیع در کردستان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، شب گذشته در جمع روحانیون و طلاب اهل سنت سنندج با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: رسول اکرم (ص) در زمانی ظهور فرمودند که جهان آن زمان از هر نظر در فقر فرهنگی و معنویت به سر می برد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مبعث رسول خدا در حساس ترین برهه تاریخ صورت گرفت، زمانی که ارزشهای انسان جای خود را به جنگ و خونریزی داده بود، لذا وجود رسولی از جانب خداوند برای هدایت جامعه امری اجتناب ناپذیر بود.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه رسالت پیامبر اکرم (ص) زمینه ساز وحدت جامعه بود، گفت: رسالت رسول خدا (ص) در آن زمان که قبایل دائم در حال درگیری و خونریزی علیه همدیگر بودند، تاریخی نوین و تازه تعریف کرد و هشداری برای بشریت گمراه بود.

ماموستا رستمی ادامه اداد: پیامبر اکرم (ص) اولین اقدام خود را قبل از مبعث، وحدت قبایل اعراب قرار دادند و با این کار تا حدی از شدت تقابل ها در بین قبیله های عرب را کاست.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: توجه رسول خدا(ص) به بحث وحدت نشان می دهد که اولین نیاز برای ساخت یک جامعه وحدت اجزا و افراد آن است، لذا پیامبر اکرم(ص) با همین دستورالعمل رسالت خود را آغاز کردند و در مدت کوتاهی شبه جزیره عربستان را به نوعی متعهد و واحد ساختند.

ماموستا رستمی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است، گفت: امروز دشمنان دین خدا به شدت در حال تبلیغ اختلافات دینی و در مقابل تجهیز گروه های افراطی در درون دین اسلام هستند که این خطری بزرگ است و اسلام را به شدت تهدید می کند.

این عالم اهل سنت با انتقاد از سران برخی ممالک اسلامی، عنوان کرد: متاسفانه برخی از سران دول اسلامی با اعمال خود نه تنها قدمی در مسیر وحدت جامعه مسلمین برنمی دارند، بلکه روز به روز بر نفاق و جدایی در دین خدا می افزایند و امروز آنچه در جهان اسلامی می بینیم بازخورد عملکرد این کشورهاست.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان در ادامه افزود: با این وجود باید افتخار کرد که مسئله وحدت در کشور ایران موضوعی حل شده است و از این حیث بین مذاهب و ادیان الهی در کشور وحدت مثال زدنی وجود دارد که نمونه بارز آن وحدت برادران اهل سنت و اهل تشیع در کردستان می باشد.

ماموستا رستمی تاکید کرد: اگر وحدت در جامعه اسلامی به همین رویه باقی بماند، نه تنها جهان اسلام رشدی نخواهد داشت، بلکه روز به روز دستان ابرقدرت ها در غارت منابع و ثروث مسلمانان بازتر خواهد شد که این برای امت رسول خدا (ص) مایه شرمساری است.

                                                           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha