پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

​حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در گزارشی به برخی رویدادهای چند روز اخیر در ایران و جهان اخیر اشاره کرده و به واکاوی آنها پرداخته است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رویداد های نه گانه ایران و جهان به گزارش محقق حوزوی :

الف) رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با مدال آوران پارا آسیایی

ـ یکی از مشکلات بزرگ کشور در شرایظ کنونی استفاده نکردن از ظرفیت‌های فراوان ملی همچون ظرفیت‌های جغرافیایی، فرهنگی، انسانی، منابع زیرزمینی، تجاری و رفت وآمدهای بین المللی است.

ـ کار باارزش شما این بود که نشان دادید اگر ظرفیت‌های مغفول در وجود انسان و یا در کشور به کار انداخته شود، قطعاً زمینه ساز پیشرفت و موفقیت‌های بزرگ خواهد بود.

ـ همه ما به ویژه جوانان باید از قهرمانی جانبازان و معلولان درس بگیریم و از ظرفیت‌های پنهان خود استفاده کنیم تا بتوانیم به پیشرفت و سعادت دنیا و آخرت دست بیابیم.

ب) هفته وحدت

ـ سالگرد ولادت رسول خدا(ص) که با تدبیر حضرت امام(ره) به هفته وحدت موسوم شده، فرصت مناسبی برای طرح نیازهای امروز جهان اسلام می‌باشد، در راس نیازهای جهان اسلام در شرایط کنونی باید به اتحاد و همدلی، پرهیز از اختلافات، پاسخ به شبهه آفرینان و طرح مسائل اصلی مسلمین اشاره کرد.

ـ تلاش آمریکا برای حفظ بن سلمان به عنوان عامل شرارت در منطقه، تشدید حملات آل سعود به یمن، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تلاش آمریکا برای معامله قرن، قرار گرفتن تروریست‌ها در موقعیت سخت در سوریه و ... مسائلی مهم منطقه هستند که لزوم وحدت مسلمین را بیش از گذشته لازم می‌سازد.

ج) استقبال از هفته بسیج

ـ بسیجی واقعی از منظر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری دارای ویژگی‌هایی نظیر؛ ایمان، اخلاص، پیشرو، خط شکن، دغدغه مند، مسئولیت پذیر، آرمان گرا، واقع بین، تکلیف گرا، دشمن شناس، منظم، قانون مدار و ... می‌باشد.

ـ بسیج به همان اندازه که در بعد نظامی توانسته دست متجاوزان را از کشور قطع کند در زمینه علمی هم موفق شده با جهاد علمی، تولید علم و تلاش علمی به پیشرفت و حل مشکلات کشور کمک کند.

د) مسائل منطقه ای

ـ پاسخ کوبنده حماس به ماجراجویی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس که سران این رژیم جعلی را وادار به آتش بس در این منطقه کرد، پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت به حساب می‌آید. بخشی از پاسخ رزمندگان مقاومت در این دو روزتنش در غزه ،شلیک 460 موشک به سرزمین‌های اشغالی و مورد هدف قرار دادن اتوبوس حامل نظامیان بود که این رژیم را به وحشت انداخت.

ـ نگاهی به تلاش ائتلاف سعودی با امارات در الحدیده نشان می‌دهد این کشورها قصد دارند با حمایت آمریکا انحصار کامل دریایی خود بر منطقه خلیج فارس را از طریق تسلط بر مناطق راهبردی یمن دنبال کنند.

ـ علت تشدید حملات سعودی به یمن حاکی از تلاش بن سلمان برای تملک سرزمین‌های جنوبی و استفاده از آن به عنوان یک برگ برنده برای شرایط پس از جنگ است، ضمن آنکه آل سعود به هیچ وجه نمی خواهد با باخت یمن بر سلسله شکست‌های خود پس از لبنان، سوریه و عراق بیفزاید.

ه) آمریکا و تحریم

ـ ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکا در تهدید ملت ایران نشان دهنده هراس آنها از شکست زودهنگام حربه تحریم‌ها می‌باشد. چنانچه سران قریش در سال هفتم بعثت از مسلمین می‌خواستند تا در مقابل دریافت غذا دست از عقایدشان بردارند.

ـ دولت و ملت ایران هم پیمان شده اند تا آمریکا را در آخرین مرحله از تحریم‌ها شکست داده و به تعبیر مقام معظم رهبری سیلی دیگری بر گوش آمریکا بنوازند.

ـ بی اعتنایی مردم به فراخوان آمریکا برای ایجاد اغتشاش، ثبات بازار و عدم افزایش قیمت ارز، صدور بیانیه اتحادیه اروپا در مخالفت با تحریم‌ها و ... بیانگر شکست مرحله اول سناریوی کاخ سفید می‌باشد.

ـ با دستیابی دمکرات‌ها به اکثریت مجلس نمایندگان و حفظ اکثریت سنا برای جمهوری خواهان هر دو حزب سیاسی این کشور خود را برنده انتخابات می‌دانند اما با عنایت به سیاست هر دو حزب در خصوص ایران می‌توان گفت این انتخابات تاثیری بر روند تحریم‌ها علیه کشورمان نداشته است، پیام این انتخابات به برخی از سیاسیون کشورمان، پرهیز از خوش بینی نسبت به تغییرات درون آمریکا و حتی تغییر ترامپ می‌باشد.

ـ به اعتقاد صاحب نظران غربی و اندیشکده‌های آمریکایی، سقوط این امپراطوری از یک ابرقدرت به یک چالشگر بی تاثیر در تحولات میدانی چه با ترامپ و چه با حضور هر فرد دیگری، دیر یا زود اتفاق می‌افتد اما دونالد ترامپ نقش تسهیل کننده روند سقوط آمریکا را دارد.

و) ضرورت جوانگرایی در مدیریت کشور

ـ رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم اعتماد به جوانان فرمودند: «امام با تشکیل بسیج، سرنوشت انقلاب را سپرد به جوانها و هر مجموعه جوانی ، هر نسلی، وقتی از جوانی پا می‌گذارد به میانسالی، در واقع این امانت را تحویل می‌دهد به نسل جوان بعد از خودش و این سلسله تمام نشدنی است. (3/9/95)

ـ برکات جوانگرایی را می‌توان در مواردی چون؛ فرصت برای ارتقاء و کارآمدی مدیریت کشور، کمک به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت جوانان در حل مشکلات کشور، تضمین موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف و... برشمرد. لذا اکنون که قرار است با بازنشستگی بخشی از مدیران کشورتغییر کنند، لازم است با واگذاری مدیریت به جوانان ، در مسیر پیشرفت کشور شتاب ایجاد کرد.

حکمت حکیمی فر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha