سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ تودیع و معارفه رئیس جامعة المصطفی العالمیه

حوزه/ آیت الله مقتدایی در خصوص روند شکل گیری و تاسیس جامعة المصطفی گفت: جلسات مختلفی در دفتر رهبری برگزار شد تا نام زیبنده ای برای این مرکز انتخاب شود و آیت الله اعرافی نیز به عنوان مدیر این مرکز انتخاب شدند؛ زمانی که این نام را خدمت رهبر انقلاب مطرح کردیم و نام مدیر را بردیم ایشان نیز تبسمی بر لب نشاندند و رضایت خویش را اعلام کردند؛ از آن سال تاکنون نیز این هدف مبارک با قدرت در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مدرسه عالی امام خمینی با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) گفت: از همان ابتدا گفته شده و ثابت شده بود که آن حضرت غیبتی طولانی دارند و پس از امامت در پرده غیبت خواهند رفت.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) به احمد بن اسحاق قمی نیز خبر این غیبت را بیان کردند؛ این امام همام بیان کردند که از زمان آدم ابوالبشر تاکنون خداوند بشر را خالی از حجت نگذاشته؛ از امروز نیز تا صبح قیامت زمین خالی از حجت نخواهد بود.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بیان کرد: دراین هنگام از امام سوال شد که خلیفه پس از شما کیست؟ امام نیز پس از این حرف به اتاق دیگر رفتند و آقازاده ای را با خود آوردند و بیان کردند که حجت پس از من این پسر است و مشخصات ایشان را عرض کردند و خبر غیبت طولانی ایشان را نیز بیان داشتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: ابن فضل نقل کرده است که امام صادق(ع) فرمودند که غیبت امام زمان(عج) لابد منه است؛ سپس حضرت فلسفه غیبت به ماجرای حضرت موسی و حضرت خضر نبی اشاره کرد و آن را دارای حکمت های الهی دانستند و فلسفه آن را موکول به دوران ظهور ذکر کردند.

آیت الله مقتدایی یادآور شد: عرفان های کاذب و مدعیان دروغین و یمانی ها و ... که مدعی امام زمانی هستند از انحرافات دوران غیبت است؛ متاسفانه افرادی نیز به این گروه ها می گروند؛ امام کاظم(ع) قسم خوردند و فرمودند که این غیبت طول می کشد تا امتحانات بسیاری بر امت وارد شود؛ این افراد چرا جاهلانه رفتار کرده و گرفتار افرادی می شوند که تناقض گویی های او مشخص است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بیان کرد: ایمان قوی و بلند برای کسانی است که در طول غیبت بر این اعتقاد اصیل باقی می مانند و کسانی که منحرف می شوند قطعا در این ابتلا و امتحان شکست خورده اند.

وی گفت: روزی پیامبر اکرم(ص) در جمع برادران بیان کردند که ای کاش در میان برادرانم بودم؛ در آنجا عمر و ابوبکر ذکر کردند که مگر ما یار شما نیستیم؟ حضرت فرمودند که شما اصحاب من هستید ولی برادران من در آخرالزمان بدون اینکه من را دیده باشند به من ایمان آورده اند و من را دوست دارند و رسالت من را تصدیق می کنند و موانع بزرگ را کنار می گذارند و اعتقادشان را ثابت نگاه می دارند.

آیت الله مقتدایی یادآور شد: حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در این جلسه عنایت مقام معظم رهبری به این مجموعه را نشان می دهد؛ در این جلسه نیز مراسم تودیع آیت الله اعرافی است که از بدو تاسیس این مجموعه مدیریت دقیق و علمی را تا امروز داشته است و مدتی است که مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور است و پس از مدتی تاخیر و پس از تحقیقات جامع نسبت به گزینه ها امروز حجت الاسلام والمسلمین عباسی به مدیریت جامعه المصطفی انتخاب شد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بیان کرد: پس از جمع بندی در هیئت امنا نام مدیر جدید به رهبر معظم انقلاب نیز اعلام شد و ایشان نیز با این جایگزینی موافقت فرمودند و از امروز دوران مدیریت جدید آغاز می شود.

وی گفت: جامعه المصطفی(ص) در گذشته دو موسسه در داخل و خارج بود که خدمات ارزشمندی نیز در این مجموعه انجام شد؛ هدف از تاسیس این نهاد توسط مقام معظم رهبری نشر علوم اهل بیت(ع) و معارف دین در سطح جهان بود؛ علوم و معارف اهل بیت(ع) در کشورهای اسلامی است؛ به همین دلیل این موسسه در 100 کشور حوزه علمیه و موسسه آموزشی تشکیل شده است و فارغ التحصیلان آن به عنوان طلاب فاضل و عالم و استاد در کشورهای مختلف منشا خدمات فراوان هستند.

آیت الله مقتدایی یادآور شد: فارغ التحصیلان این مرکز، افرادی فاضل و عالم و استاد هستند که در دانشگاه ها و مراکز علمی و حوزوی برادران و خواهران در کشورهای مختلف فعالیت می کنند و تالیفات آنها امروز در حد تدریس در مراکز دانشگاهی و حوزوی است؛ ترجمه های گرانسنگی از این طلاب به جای مانده و آثار علمی عظیم شیعه به زبان های مختلف جهان ترجمه شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بیان کرد: جلسات مختلفی در دفتر رهبری برگزار شد تا نام زیبنده ای برای این مرکز انتخاب شود و آیت الله اعرافی نیز به عنوان مدیر این مرکز انتخاب شدند؛ زمانی که این نام را خدمت رهبر انقلاب مطرح کردیم و نام مدیر را بردیم ایشان نیز تبسمی بر لب نشاندند و رضایت خویش را اعلام کردند؛ از آن سال تاکنون نیز این هدف مبارک با قدرت در حال پیگیری است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: پس از اینکه آیت الله اعرافی توسط شورای عالی حوزه به عنوان مدیریت حوزه های علمیه کشور انتخاب شدند و به تایید رهبری نیز رسید،  مدیریت ایشان در جامعه المصطفی تداوم یافت و پس از تشکیل جلسات مختلف جایگزین شایسته ایشان نیز مشخص شد؛ ایشان نیز فردی عالم و فاضل و متدین و با تجربه و مدیر است؛ وی به عنوان معاون آموزش خدمات فراوانی نیز در این عرصه ارائه کرد.

آیت الله مقتدایی یادآور شد: امیدواریم همانگونه که آیت الله اعرافی با مدیریت کامل و دقیق خود وقت گذاشته و از نظر علمی و فنی این مجموعه را اداره کرد مدیر جدید نیز چنین وقتی را بگذارد؛ مدیر جدید باید سعی کند که فارغ التحصیلان را به کشورهای خود اعزام کنند و اقتضائات آن کشور را رعایت نمایند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بیان کرد: هر کشوری دارای اقتضائاتی است و کسانی که فارغ التحصیل می شوند باید با دست پر به کشورهای خود بروند و مهارت هایی برای مدیریت امور فرهنگی و علمی بیاموزند تا در کشورهای خود مؤثر باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha