جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هرچقدر روحانیان و مبلغان در زمینهٔ مهدویت کم کار کنند به همان اندازه مدعیان مهدویت دروغین بیشتر موفق می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، امروز در نشست با روحانیان مبلغ و مشاوران مذهبی مدارس استان، با گرامیداشت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج)، اظهار کرد: امروز جریانات به مسیری می‌رود که وعده الهی مبنی بر ظهور مهدی موعود(عج) باید محقق شود، اما متأسفانه در این شرایط مردم ما نسبت به مهدویت تقریباً خالی‌الذهن هستند.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به روحانیان، افزود: باید مباحث مهدویت را یک بار دیگر مرور کرده و موارد مرتبط از جمله تولد امام زمان(عج)، طول عمر، امکان امامت در صغر سن، بحث سفیانی و ... را به‌صورت تحقیقی و پژوهشی احصا کنیم.

حجت‌الاسلام مهرپویان ادامه داد: امام علی(ع) فرمود قبل از ظهور مهدی(عج) از یمن منتظر خبرهای خوشی باشید، اکنون در یمن چه خبر است؟ یمانی کیست، سید خراسانی واقعیت دارد یا ندارد؟ نقش ایرانی و اربعین در این موج چیست؟ و ... همه از مواردی هستند که باید روحانیان آن‌ها را به‌صورت تحقیقی احصا کنند.

وی خطاب به روحانیان اظهار کرد: مسائل ریز و درشت در ارتباط با مهدویت را احصا کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهید، زیرا هرچقدر در این زمینه کم کار کنیم مدعیان مهدویت دروغین بیشتر موفق می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: اگر روحانیان در این زمینه کم‌کاری کنند احمدالحسن ها خلق می‌شوند، چرا امروز احمد الحسن ها موفق هستند؟ چرا باید امروز قریب به 90 خانم در تهران در زندان باشند، با این ادعا که همسر و دختر امام زمان هستند و بسیاری از بانوان هم دور این‌ها جمع شوند.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه همه این موارد به این دلیل روی می‌دهد که مردم آگاه نیستند و نمی‌دانند، گفت: امروز در یک مدرسه راهنمایی یا دبیرستان چقدر ذهن بچه‌ها با این مسائل آشنا است؟ واقعیت این است که آشنا نبوده و خالی‌الذهن هستند.

حجت‌الاسلام مهرپویان ادامه داد: هرچقدر ما این موارد را بیان نکنیم مدعیان دروغین رشد می‌کنند، به همین دلیل ضروری است ما روحانیان این مسائل را به‌صورت ویژه بیان کنیم، زیرا روحانیت در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha