جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قنبری - جامعه المصطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قنبری گفت: مهم‌ترین پیام گفت‌وگوی ادیان، رسیدن به صلح و آرامش جهانی است تا بدین وسیله، ضمن انتقال پیام پیامبران و اولیای الهی، مقدمات ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ قنبری، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی، امروز در پنجمین دوره گفت‌وگوی ادیان شیعه و ارتدکس رومانی، که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم برگزار شد،ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی، با بیان این که کسی که جهالت در پیش بگیرد، دشمنی‌های روزافزونی در جامعه ایجاد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: عدم شناخت از اسلام و آموزه‌های اسلامی، فضا را برای جولان اسلام‌هراسی فراهم نموده است؛ اگر غرب شناخت درستی از اسلام داشته باشد، هیچ گاه خود را برابر اسلام نخواهد یافت.

وی آرامش انسان‌ها را از مهم‌ترین تأکیدات آموزه‌های اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت امیرمؤمنان، علی(علیه السلام)، تأکید دارند انسان‌ها یا برادران دینی شما هستند یا در خلقت همانند شمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری ضمن تأکید بر تقویت راهکارهای آشنایی ادیان با یکدیگر ابراز داشت: شناخت ادیان از یکدیگر، ضمن مقابله با دشمنی، دوستی‌های پایداری در جامعه انسانی ایجاد خواهد نمود. دوستی می‌تواند یکی از ابزارهای مهم ایجاد تعامل و مهم‌ترین راهکار حل معضلات جهانی باشد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی ایمان به خداوند متعال را دعوت‌کننده انسان‌ها به آرامش و صلح دانست و اظهار داشت: تقویت صلح و آرامش داخلی و خودکنترلی در مورد تمایلات نفسانی انسان، یکی از مهم‌ترین تأکیدات مبانی دینی است که در اسلام، از آن به جهاد اکبر یاد می‌شود.

وی با اشاره به این که جهاد و مقابله نظامی با دشمنان، جایگاهی پایین‌تر از جهاد با نفس دارد، خاطرنشان کرد: ایجاد آرامش درونی با ابزارهای معنوی، از دستورات دینی است که بر عهده انسان نهاده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری با تأکید بر این که دعوت به ایمان، توحید و اذعان بر یگانگی خداوند متعال، مهم‌ترین پایه صلح و آرامش جهانی است، ابراز داشت: صلح و آرامش را باید بر پایه ایمان توحیدی تشکیل داد و با تأکید بر تقویت گفت‌وگوی ادیان پی‌گیری نمود.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی در ادامه به روایتی از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) اشاره کرد و یادآور شد: براساس آموزه‌های دینی، اگر انسان‌ها از رفتار، کردار و گفتار کسی در امان نباشند، نمی‌توان او را مسلمان نامید، حتی اگر در ظاهر  خود را مسلمان بداند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری تقویت صلح و آرامش جهانی را پیش‌‌زمینه ظهور صاحب‌الزمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیام گفت‌وگوی ادیان، رسیدن به صلح و آرامش جهانی است تا بدین وسیله، ضمن انتقال پیام پیامبران و اولیای الهی، مقدمات ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha