جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی

​حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در یادداشتی آورده است: انسجام و اتحاد، کلید واژه سعادت و رستگاری برای بشریت امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در یادداشتی به مناسبت هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) آورده است: باهم بودن و یکی شدن همواره یکی از مولفه های قدرت در جوامع بشری است.

هرگاه مردمان جامعه ای هم آهنگ و هم گفتار شدند، قدرتی پیدا کردند که در تاریخ ماند. می توان نمونه های زیادی در این باره در تاریخ بشر جستجو کرد. و در مقابل تفرقه و نفاق همیشه باعث به انحراف کشیدن و ویرانگری جوامع شده است و این هم مصادیق زیادی در زندگی انسانها دارد.

دین مبین اسلام که به اعتقاد ما کامل ترین ادیان الهی است هماره به اتحاد و انسجام و باهم بودن تاکید می ورزد و این را بزرگترین رمز پیروزی مسلمانان می داند. پیروان حضرت رحمةللعالمین  باید الگو و سرآمد همه مردمان عالم در عمل به این مساله مهم باشند.

ماه ربیع که می آید ناخودآگاه انسان به یاد فداکاری ها و محبت های پدرانه رسول گرامی اسلام(ص) در حق امتش می افتد و انسان تمام خوبیها و ارزش ها را با تمام وجود حس می کند و ما این را از برکت همیشه ماندگار آن عزیز می دانیم.

مسلمانان باید بدانند که رسول مهربانی ها تا ابد برای عاقبت به خیری و رستگاری و به کمال رسیدن امتش دعا خواهد کرد. مسلمانان باید بدانند قلب مبارک حضرت رسول (ص) از افتراق و اختلافات فتنه انگیز در بین پیروانش به درد می آید. پیروان مکتب نبی مکرم اسلام (ص) بدانند کسانی که بر طبل تفرقه و اختلاف می کوبند نه تنها راه محمّد عزیز (ص) را نرفته اند بلکه دقیقا راه شیطان را در پیش گرفته اند.

پیشوا و مقتدای ما آن گاه به امتش افتخار می کند که با هم بودن و یکی شدن با دل و جان را به منصه ظهور برسانند. سزوار نیست برای مسلمانی که پیامبر اعظم (ص) را مایه فخر خود می داند، در مسیر بطلان قدرت های کفر قدم بردارد.

همه ما موظفیم رسالت نورانی و انسان ساز پیامبر را با رفتار و گفتار الهی که برگرفته از مکتب تمدن ساز خود اوست تا انتها پی گیریم و از هرگونه انشقاق و تفرق پرهیز کنیم. هفته موسوم به وحدت فرصت مناسبی است برای تمرین اتحاد و همدلی و احترام به همه مذاهب.

خدا را شکر می گوییم که در استان کردستان مردم با اصالت و با تمدن این دیار چه شیعه و چه سنی سرآمد همه خوبی ها بوده اند و سالهاست به محبت و دوستی در کنار هم زندگی میکنند و اجازه نفوذ به هیچ اجنبی در صفوف اتحاد خود نداده اند و این باید به عنوان اسوه و نمونه در کشور به دیگران معرفی شود.

این اعتماد، اتحاد و دوستی که قطعا مورد رضای خدای متعال است بی شک ما را به سعادت و رستگاری خواهد کشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha