پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش وحدت شیعه و سنی در مسجدالنبی بیرجند

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی، خدمات انقلاب را منحصر به تشیع ندانست و گفت: نظام اسلامی نسبت به حوزه‌های علمیه اهل سنت مساعدت کرد و تعداد این حوزه‌‌ها به ۱۰ برابر رسیده است، این در حالی است که دولت مصر اجازه ساخت یک حوزه علمیه و مسجد به شیعیان را هم نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور، امشب در جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و آغاز هفته وحدت که در مسجدالنبی(ص) بیرجند برگزار شد، گفت: قرآن می‌فرماید امت اسلامی اگر می‌خواهد موفق شود، راهش پیروی از سیره پیامبراکرم(ص) است.

وی ادامه داد: سه ویژگی امت مسلمان شامل توحید، معاد و پشتیبانی و ذکر خدا در زندگی است که در توحید باید خدا را به عنوان مبدأ اصلی بپذیریم و رسول خدا نیز اسوه حسنه و الگوی مفید و شایسته برای ما هستند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه جامعه اسلامی برای سعادتمندی باید از سیره پیامبر پیروی کند، تصریح کرد: امت اسلامی تا جایی که توانسته از پیامبراکرم(ص) تبعیت کرده و از پرچم داران معنویت به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به محبوبیت پیامبراکرم(ص) در جوامع اسلامی و غیر اسلامی در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) نه تنها در جوامع اسلامی بلکه در جوامع غربی نیز به مرور زمان از محبوبیت خاصی برخوردار شدند که باعث شده کمتر انسانی ایشان را نشناسد و در این 40 سال اخیر، انقلاب اسلامی در معرفی پیامبراکرم(ص) و قرآن موفق عمل کرده و سبب شده تعداد بسیاری مجذوب اسلام شوند.

وی با بیان اینکه مؤسسه ویژه طلاب خارجی به عنوان جامعه المصطفی در قم دائر است، ادامه داد: از 90 کشور دنیا در این مؤسسه قرآن را فرا می‌گیرند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار طلبه خارجی در قم مشغول فراگیری آموزه‌های قرآن و سیره پیامبراکرم(ص) هستند که جمعی از آنان مسیحی، بودایی و هندو بوده اند که به آغوش اسلام آمده اند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تاکید کرد: کسانی که در جامعه المصطف، قرآن و اسلام را فراگرفته اند، خودشان اقدام به تاسیس دانشگاه و موسسات آموزشی و فرهنگی اسلامی در کشورهای مختلف کرده اند و امروز  مشغول تبیین معارف نبوی هستند.

وی، جامعه المصطفی را زمینه ای برای آشنا شدن تعدادی از دانشمندان جهان با پیامبراکرم(ص) دانست که منجر به مسلمان شدن آنان شده است، گفت: برخی از دانشمندان مسیحی، مسلمان شدند و امروز جزو عالمان بزرگ هستند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: انقلاب اسلامی برکاتی داشته که گسترش اسلام در سراسر عالم و اتحاد امت اسلامی از جمله این برکات بوده و انقلاب تنها در ایران اسلامی وحدت ایجاد نکرد، بلکه در سایر کشورهای دیگر نیز وحدت ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به الگو گیری سایر کشور ها از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروز اسرائیل غاصب فلسطین را اشغال کرده و فلسطینیان را بمباران می‌کند، اما 57 کشور اسلامی از مردم مظلوم فلسطین حمایت نکردند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که قدرتمندانه از برادران خود دفاع کرد تا پشت رژیم صهیونیستی به خاک مالیده شود.

وی افزود:  7 میلیون فلسطینی مسلمان آواره هستند و صهیونیست ها هر روز جنایات بیشتر علیه مظلومان فلسطینی انجام می دهند و بسیاری از کشورهایی که ادعای اسلام و مذهب دارند نیز سکوت کرده اند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین، گفت: اگر ایران اسلامی از فلسطینی ها حمایت نمی‌کرد امروز مشعل فلسطین خاموش و به فراموشی سپرده می‌شد، لذا این مشعل را انقلاب نگه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی وحدت را در داخل و خارج از کشور ایجاد کرده است، عنوان کرد: وقتی انقلاب در ایران پیروز شد، نظام اسلامی به اهل سنت میدان داد تا مساجد را گسترش دهند و امروز تعداد مساجد اهل سنت در کشور 17 هزار مسجد است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: نظام اسلامی نسبت به حوزه‌های علمیه اهل سنت نیز مساعدت کرد و تعداد این حوزه‌‌ها به 10 برابر رسیده است، این در حالی است که دولت مصر اجازه ساخت یک حوزه علمیه و مسجد به شیعیان را هم نمی‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: انقلاب اسلامی به بحث بیمه تامین اجتماعی طلاب و روحانیون اهل سنت توجه کرده و زمانی که در تقریب مذاهب مسؤولیت داشتم حدود 12 هزار نفر از طلاب اهل سنت بیمه شدند  و الان این آمار بسیار افزایش یافته است

وی افزود:  انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی میدان را باز گذاشت تا نمایندگان شهرهای اهل سنت با هر مذهبی که رأی آوردند، در مجلس حضور داشته باشند و امروز نیز 20 نماینده اهل سنت در مجلس هستند که در قانونگذاری کشور تاثیرگذاری دارند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha