جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش «آیین برادری» در جنوب کرمان

حوزه/ هشتمین همایش «آیین برادری» به مناسبت آغاز هفته وحدت و با حضور اقشار مختلف شیعه و سنی، در شهرستان منوجان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، به مناسبت آغاز هفته وحدت، هشتمین همایش «آیین برادری» در شهرستان منوجان استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف از شیعه و‌ اهل سنت برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام حسنی، نماینده دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان کرمان سخنرانی کرد و رسیدگی به برنامه ها و امور اهل سنت را مساله ای مهم برشمرد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام رضوانی، امام جمعه شهر منوجان و مولوی محمد فقیردادزهی، امام جمعه اهل سنت این طی سخنانی کوتاه، وحدت میان شیعه و سنی در این منطقه را یکی از نعمت های بزرگ دانستند و بر حفظ آن تاکید کردند.

اگر وحدت نداشته باشیم راه را بر مستکبیرن باز کرده ایم

پس از آن، مولوی عبدلله شهیکی، امام جمعه نگین کویر، هدف امام‌خمینی(ع) از هفته وحدت را کنار گذاشتن مسایل اختلافی و‌ تکیه بر اشتراکات دانست و خاطر نشان کرد: معنای وحدت این نیست که ما از اصول و اعتقاداتمان بگذریم، بلکه معنای وحدت اتحاد میان ملت اسلامی و حرکت همسو در مسایل جهان اسلام است.

وی در ادامه بر اتحاد مردم و مسئولین تاکید کرد و بیان داشت: اگر ما وحدت عملی نداشته باشیم راه را بر مستکبیرن باز کرده ایم تا بر ما تسلط پیدا کنند.

امت اسلامی در برابر استکبار جهانی متحد باشند

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، هدف امام(ره) و مقام معظم رهبری از وحدت اسلامی را شناخت امت اسلامی از هویت و جایگاه خود دانست و گفت: امت اسلامی باید با تکیه بر هویت خود رسالت اصلی خود در جهان یعنی خدمت به بشریت را به سرانجام برساند که لازمه آن این است که آحاد امت اسلامی در برابر استکبار جهانی متحد باشند.

لزوم حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه

دکتر احمد حمزه، نماینده پنج شهرستان جنوب استان کرمان در محلس شورای اسلامی، دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را بخاطر علم آن‌ها به ماهیت اسلام دانست و مسائلی چون هسته ای و حقوق‌بشر را بهانه های آن‌ها برشمرد و گفت: علت  هجمه آمریکا به سه ساختار ولایت فقیه، شورای نگبهان و سپاه این است که این سه، انقلاب را در مسیر خود نگه می‌دارند و بر ماست با تمام وجود از این سه ساختار حمایت کنیم.

وی به نقشه آمریکا در مبارزه با جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا از ما می‌خواهد در سه مسئله به رسمیت شناختن اسرائیل، پذیرفتن قیمومیت آمریکا بر دنیا و عدم ورود به علوم هسته ای و‌نظامی و‌ ژنتیکی تغییر رفتار دهیم که محال است به موفقیت برسد.

نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا در این مسیر با ایجاد یاس و نا امیدی و بدبین کردن مردم نسبت به مسئولین قصد دارد به هدف خود برسد که مردم ایران با حفظ وحدت و انسجام خود حول محور ولایت فقیه باری دیگر نقشه آن‌ها را نقش بر آب می‌کنند.

در رسیدگی به مشکلات، میان شیعه و‌سنی تفاوتی نیست

در ادامه، دکتر فدایی، استاندار کرمان، وجود فرق و مذاهب گوناگون در کشور را فرصت و مزیت برشمرد و گفت: بزرگان به ما توصیه کرده اند که احترام یکدیگر را حفظ کنیم و با هم همدل، هماهنگ و هم سخن باشیم. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که اهانت به مقدسات دیگران حرام شرعی است. 

وی افزود: در رسیدگی به مشکلات میان شیعه و‌سنی تفاوتی نیست و وظیفه دولت است تا به مشکلات هردو ‌به طور یکسان نگاه کند و باید در کارها از اهل سنت و شیعه استفاده کنیم.

نقشه وهابیت برای تضعیف جهان اسلام

پس از آن، حجت الاسلام و المسلمین خزاعی مشاور عالی وزیر اطلاعات به وحدت مسلمین در تاریخ اشاره کرد و امام علی(ع) را منادی وحدت مسلمین معرفی کرد و افزود: وظیفه فرهیختگان و‌ علما این است که بر اساس تفقه و‌ بینش دقیق به روشنگری بپردازند و نقشه های استکبار و همراهی وهابیت با آن‌ها در تضعیف جهان اسلام را برای مردم تبیین کنند.

وی در ادامه به شکست آمریکا در منطقه اشاره و تاکید کرد: آمریکا نتوانست جلوی حضور ما را در منطقه بگیرد و لذا به دروغ تبلیغات می‌کند که علت مشکلات مردم ایران، حضور نظام در دیگر کشورها و‌ کمک به آن‌ها است. این مساله کذب محض است، زیرا هزینه های حضور ایران در این مناطق روشن است و بسیار هم ناچیز است‌.

تقدیر از برگزاری همایش

بعد از آن، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان از همه برگزار کنندگان این مراسم تقدیر کرد و برگزاری این مراسم را فرصتی مهم در جهت تحکیم مذاهب دانست.

برگزاری نماز وحدت

در پایان این مراسم بیانیه وحدت شیعه و‌سنی قرائت شد و ‌بعد از آن نماز جماعت با حضور اهل سنت و شیعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علیدادی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha