پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دو روزه کنفرانس بین المللی « رحمت اللعاللمین» در پایتخت پاکستان برگزار آغاز شد

حوزه/ به مناسبت ولادت باسعادت پیامبر اسلام (ص) کنفرانس بین المللی دو روزه « رحمت اللعاللمین» با سخنرانی نخست وزیر پاکستان و وزیر مذهبی امور این کشور در پایتخت پاکستان آغاز شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به مناسبت سالروز ولادت باسعادت پیامبر اسلام (ص) کنفرانس بین المللی دو روزه «رحمة اللعاللمین» با سخنرانی عمران خان نخست وزیر پاکستان و وزیر مذهبی امور این کشور در پایتخت پاکستان آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس مهمانان ویژه از جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن وحدتی شبیری جانشین  رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دکتر عمار نقشوانی از عراق، روحانیون معروف هند ، روحانیون معروف عربستان، شخصیت های دینی مصر، روحانیون پاکستان و مسئولین دولت پاکستان حضور داشتند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در سخنرانی خود گفت: در دوران کودکی من با اسلام خیلی آشنایی نداشتم و پدرم وقتی همراه با خود برای نماز می برد می رفتم اما خیلی آشنایی نداشتم و بعدا دورانی که من در تیم ملی کیریکت بازی می‌کردم یک روحانی را دیدم که مرا را بیشتر با اسلام آشنا کرد و بعد از مطالعه در مورد پیامبر اسلام (ص) زندگی من تغیر کرد.

وی افزود: پیامبر اسلام "رحمة للعالمین" هستند  و مسلما تکفیری های که مدعیان پرچمداری اسلام هستند هنوز با سیره پیامبر اسلام (ص) آشنایی ندارد.

گفتنی است این کنفرانس فردا با سنخرانی پایانی رئیس جمهور پاکستان پایان می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha