پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار معاون پژوهش حوزه‌ و جمعی از کتابداران  حوزه‌های علمیه با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: متأسفانه هنوز عده‌ای بر این باور هستند که وقف حسینیه دارای اجر بالاتری از وقف کتابخانه ؛اما این کتابخانه‌ها هستند که اسلام را زنده نگه داشته اند و سبب زنده ماندن شعائر الهی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و برخی از کتابداران و مسئولان امور کتابخانه‌ای حوزه‌های علمیه، ضمن بیان خرسندی از فعالیت‌های کتابخانه‌ای حوزه ابراز داشتند: دوران زندگی بشر به دو بخش ماقبل تاریخ و مابعد تاریخ تقسیم می‌شود.

ایشان تصریح کردند: پیدایش خط و ثبت وقایع سبب شد تا زندگی بشر متکامل شود و تمدن بشری بدین گونه که وجود دارد تشکیل شود.

معظم له گفتند: پیشینیان ما نیز در مسائل اسلامی وقایع و آموزه‌های فراوانی را برای ما به ثبت رسانده‌اند و اگر امروز ما نسبت به همه امور اطلاعات کافی داریم، دست رنج فعالیت پیشینیان است.

ایشان عنوان کردند: آیندگان نیز نیاز به انتقال مسائل و علوم دارند و پیشرفت کتاب و کتاب‌خوانی سبب می‌شود تا علوم بیشتری به دست نسل‌های بعدی انتقال پیدا کند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: درزمینهٔ کتاب و کتاب‌خوانی باید بیشتر کار شود، شنیده‌ام در کشورهای خارجی اهمیت زیادی به این مسئله می‌دهند و در شهرها مکان‌هایی دارند برای فهرست و راهنمایی محققان برای دست‌یابی به کتاب‌ها و کتابخانه‌ها، آمار خوبی بیان شد؛ اما نباید به این آمار قانع شویم.

ایشان تأکید کردند: در روایتی آمده است که انسان وقتی از دنیا می‌رود؛ امیدش از همه‌چیز قطع می‌شود مگر سه چیز، علم نافع یکی از مسائلی است که در آخرت کنار آدمی است.

معظم له تأکید کردند: ما نباید درزمینهٔ کتابخانه و کتاب‌خوانی عقب بمانیم، کار در عرصه کتاب و کتابخانه کاری جهادی محسوب می‌شود که دارای آثار و برکات فراوانی است و ما باید در این عرصه بیشتر فعالیت داشته باشیم.

ایشان ابراز داشتند: متأسفانه در خیلی از جاها نیاز به کتاب و کتابخانه است، ولی کتابخانه‌ای موجود نیست، کتابخانه به‌تنهایی نیاز جامعه را برطرف نمی‌کند، روح کتاب و کتاب‌خوانی باید در جامعه امروز زنده شود.

معظم له در پایان بیان کردند: متأسفانه هنوز عده‌ای بر این باور هستند که وقف حسینیه دارای اجر بالاتری از وقف کتابخانه است؛ اما این کتابخانه‌ها هستند که اسلام را زنده نگه داشته اند و سبب زنده ماندن شعائر الهی شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha