جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب میمه اصفهان

حوزه/ متأسفانه ترجمه غلطی از متن FATF برای مجلس و شورای نگهبان ارسال شده بود که در مجلس تصویب شد؛ اما شورای نگهبان ۲۰ ایراد از روی ترجمه صحیح این قرارداد گرفته است؛ اما برخی به دنبال ایجاد فشار هستند تا بتوانند آن را تصویب نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در جمع طلاب میمه و برخوار شاهین شهر مقیم حوزه علمیه قم که شب گذشته در مؤسسه مفتاح برگزار شد، ضمن تبریک مناسبت های ماه ربیع الاول و هفته وحدت اظهار داشت: بنده در دوره اول، سوم، چهارم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی حضور داشته که در دوره اول قریب به 140 روحانی فاضل در آن حضور داشتند که برخی حتی صاحب رساله بوده و نظرات خوبی داشتند؛ از آن طرف تمام گروه های دیگر نیز غیر از منافقین در این مجلس حضور داشتند که تقریبا هر دو طرف صاحب نظر بوده و در همان مجلس شخص مقام معظم رهبری با 15 محور بر عزل بنی صدر نظر دادند و امام او را عزل کردند.

وی ابراز داشت: امروز که در مجلس دهم حضور داریم، 17 روحانی حضور دارند؛ به همین دلیل این مجلس، ضعف نظارت فقهی بر مصوبات خود دارد؛ چراکه تعداد روحانیون آن کم است و گاهی مباحث ربوی در طرح ها و لوایح مورد تصویب قرار می گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: مجلس اول فراکسیونی نبود؛ یک جریان، فقها و علما و یک جریان، لیبرال ها بودند که معمولا لیبرال ها در محکومیت عقل، منطق و استدلال روحانیت بوده اند؛ اما مجلس دهم دارای سه فراکسیون امید، مستقلین و اصولگرایان است که بحث های مختلفی پیرامون آن مطرح است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک در ادامه به فشارهای استکبار اشاره و تصریح کرد: تجاری سازی جهانی، سند 2030، FATF، پالرمو، آی پی سی و ... از جمله قراردادهایی است که استکبار به دنبال حضور ایران در این قراردادها بوده تا بتواند نفوذ خود را بیشتر کرده و فشارهای خود را عملیاتی نماید.

وی به موضوع قرارداد FATF اشاره کرد و گفت: متأسفانه ترجمه غلطی از متن FATF برای مجلس و شورای نگهبان ارسال شده بود که در مجلس تصویب شد؛ اما شورای نگهبان 20 ایراد از روی ترجمه صحیح این قرارداد گرفته است؛ اما برخی به دنبال ایجاد فشار هستند تا بتوانند آن را تصویب نمایند.

این فعال سیاسی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها این نوع سندها را استعماری دانستند؛ اما برخی داخلی ها با فشارهای خود به دنبال تصویب آن هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یکی از راهبردهای آمریکا برای ضربه به کشور را نفوذ عنوان کرد و گفت: آموزش نفوذی ها و اعزام آنان به کشور برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از حربه های همیشگی آمریکاست.

حجت الاسلام والمسلمین سالک اظهار داشت: نفوذ در مطبوعات کشور نیز از دیگر راه کارهای آمریکاست که در این راستا نیروهای خود را در کشورهای مختلف آموزش داده و مجدد به ایران می فرستد تا بتوانند اثر خود را بگذارند.

وی ابراز داشت: ایجاد شبکه نفوذ در محیط زیست برای کنترل مباحث موشکی و همچنین برای کنترل صنایع هسته ای از دیگر برنامه های آمریکاست که آن را در ایران اجرا نموده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به خطبه 10 امام علی(ع) در نهج البلاغه اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت در این خطبه فرمودند: «أَلا وَ إِنَّ الشَّيْطانَ قَدْ جَمَعَ حِزْبَهُ، وَ اسْتَجْلَبَ خَيْلَهُ وَ ‏رَجْلَهُ‏، وَ إِنَّ ‏بَصيرَتى‏ ‏لَمَعى‏ ما ‏لَبَّسْتُ‏ ‏عَلى ‏نَفْسِى‏، وَ لا لُبِّسَ عَلَىَّ، وَ اَيْمُ اللَّهِ ‏لَأُفْرِطَنّ‏ ‏لَهُمْ‏ ‏حَوْضاً أَنَا ‏ماتِحُهُ‏، لا ‏يُصْدُرُونَ‏ ‏عَنْهُ‏ وَ لا يَعُودُونَ إِلَيْهِ/ آگاه باشيد كه شيطان حزب خود را جمع كرده و سواره و پياده‏هاى لشگر خود را فرا خوانده است؛ اما من آگاهى لازم به امور دارم، نه حق را پوشيده داشتم و نه حق بر من پوشيده ماند سوگند به خدا، گردابى، براى آنان بوجود آورم كه جز من كسى نتواند آن را چاره سازد، آنها كه در آن غرق شوند، هرگز نتوانند بيرون آيند، و آنها كه گريختند، خيال بازگشتن نكنند».

حجت الاسلام والمسلمین سالک تصریح کرد: امروز لابی صهیونیست بر علیه ما اجماع کرده است تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند؛ آنان به دنبال براندازی نظام هستند و بیان می کنند که تا 22 بهمن امسال، انقلاب اسلامی فرو خواهد پاشید؛ اما خیال خامی است که همیشه در سر داشته و هیچ وقت موفق نخواهند شد.

وی خطاب به طلاب و فضلا گفت: اگر می توانید در مناطق خود با روحیه انقلابی کار کرده و به مجلس ورود پیدا کنید، حتما این کار را انجام دهید؛ ما در برابر این انقلاب مسئولیم و تعهد اخلاقی و شرعی داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از طلاب که آیا شما در جمع مردم حاضر شده و از قیمت ها خبر دارید، گفت: بنده از ریز قیمت ها اطلاع داشته و خودم خرید می کنم؛ همیشه در میان مردم حضور داشته و صدای مردم را شنیده و حتی حرف های تندی هم می شنویم.

همچنین حجت الاسلام سلطانی، نماینده طلاب میمه و برخوار شاهین شهر اصفهان نیز در این جلسه به تشریح وضعیت کشور سوریه پرداخت و گفت: تقریبا سیاسیون سوریه و معارضین به این توافق رسیدند که جنگ ادامه پیدا نکند؛ البته معارضین منطقه ای از این کشور را به عنوان گروگان نگاه داشتند تا شرکت کردها در انتخابات سوریه مسجل شود.

وی اظهار داشت: امروز کردها در منطقه ادلب سوریه حضور داشته تا مسئله انتخابات و قانون اساسی اتفاق افتاده و به احتمال زیاد پرونده گروه های معارض جمع آوری شده و توافق شده که جنگی در این کشور در کار نباشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha