پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس جمهور پاکستان

حوزه/ دکتر عارف علوی در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی دو روزه « رحمة اللعالمین» گفت: پیام پیامبر اسلام (ص) محبت و مهربانی بود، اما متاسفانه امروز در دنیار مهربانی نمی بینم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به مناسبت سالروز ولادت باسعادت پیامبر اسلام (ص) کنفرانس بین المللی دو روزه «رحمة اللعاللمین» با سخنرانی عمران خان نخست وزیر پاکستان و وزیر مذهبی امور این کشور در پایتخت پاکستان آغاز به کار کرد و با سخنرانی رئیس جمهور این کشور پایان یافت.

در این کنفرانس مهمانان ویژه از جمهوری اسلامی ایران از جمله حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن وحدتی شبیری جانشین  رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ، روحانیون معروف هند ، روحانیون معروف عربستان، شخصیت های دینی مصر، روحانیون پاکستان و مسئولین دولت پاکستان حضور داشتند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان که سخنران پایانی این برنامه بود در سخنرانی خود گفت: حضرت محمد مصطفی (ص) سرور تمام جهان است و پیام پیامبر اسلام (ص) صله رحم و محبت و مهربانی بود اما متاسفانه امروز در دنیار مهربانی نمی‌بینم.

وی افزود: امروز حصول تعلمیات جدید ضرورت فوری است و من نماز برای این می‌خوانم چون نماز ضرورت انسان است و انسان را به راه مستقیم هدایت میکند،‌اما صراط مستقیم نیز هدف همه ما است و یکی از ویژگی های پیامبر اسلام(ص) این است که ایشان هیچ وقت عصبانی نمی شدند و اگر گاهی ناراحت می شد ساکت می ماندند و ما هم لازم است از سیره پیامبر اسلام (ص) یاد بگیریم که مردم را ببخشیم، زیرا جامعه با بخشیدن و گذشت پیشرفت خواهد کرد.

گفتنی است که کنفرانس بین المللی دو روزه « رحمة للعالمین» که در پایتخت پاکستان آغاز شده بود امروز با سخنرانی رئیس جمهور این کشور پایان یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha