چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلسه طلاب خمینی شهر

حوزه/ این استاد حوزه گفت: عالم باید ربانی و عامل باشد تا این علم بتواند از او دستگیری کند؛ علم تنها منجی نیست؛ بلکه علم همراه با عمل می تواند منجی جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی دیباجی در جلسه طلاب خمینی شهر، درچه و کوشکی مقیم قم که در دفتر این استاد حوزه برگزار شد، اظهار داشت: علم به معنای روشنایی و آگاهی بوده و از آیه شریفه استفاده می شود که علم دومین نعمت الهی است.

وی ابراز داشت: قرآن کریم می فرماید: انما یخش الله من عباده العلماء؛ چراکه عالم صفات جمال و جلال را خبر داشته و اوست که متقی است.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: عالم باید ربانی و عامل باشد تا این علم بتواند از او دستگیری کند؛ علم تنها منجی نیست؛ بلکه علم همراه با عمل می تواند منجی جامعه باشد.

آیت الله دیباجی با تأکید بر اینکه طلاب باید به تبلیغ بروند، تصریح کرد: تجربه شده است که هر طلبه ای که به تبلیغ می رود، هم وضع دنیایی او بهتر خواهد شد؛ هم وضع آخرتی اش.

وی بیان داشت: امام علی(علیه السلام) در روایتی فرمودند: اگر یک نفر را هدایت کردی از آنچه خورشید بر او می تابد بهتر است.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: طلاب باید بر مسئله تبلیغ همت داشته و از برکات آن استفاده نمایند.

همچنین حجت الاسلام عسکری، نماینده طلاب خمینی شهر نیز در این جلسه گفت: ظرفیت بزرگ خدمت به طلاب حضرت ولی عصر(عج) را برکتی برای خود دانسته و ان شاءالله در این راه قدم خواهیم برداشت.

وی ضمن تقدیر از نمایندگان قبلی طلاب، اظهار داشت: ظرفیت طلاب خمینی شهر، درچه و کوشک بیشتر از یک نماینده است؛ اما بنابر ضوابط و قوانین مجمع نمایندگان، فقط یک نماینده برای این سه شهر در نظر گرفته شده است.

نماینده طلاب خمینی شهر ابراز داشت: در شش ماه گذشته خدمت برخی از بزرگان خمینی شهر و ... رسیده و خوشبختانه استقبال خوبی از برگزاری تجمعات طلاب خمینی شهر و ... شده است.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان ساخت: شهرستان خمینی شهر در تقدیم شهدا به اسلام بی نظیر بوده که ثمره زحمات عالمان دینی در این منطقه و دیار می باشد.

وی تصریح کرد: «ایجاد مودت و محبت در میان طلاب و فضلا»، «تأثیرگذاری در تصمیمات کلان در شهرستان» و ...  از برکات تجمعات طلاب است.

نماینده طلاب خمینی شهر بیان داشت: از اقداماتی که تا به امروز انجام داده ایم، راه اندازی گروه تبلیغی و همچنین راه اندازی صندوق قرض الحسنه مجمع طلاب خمینی شهر برای استفاده طلاب این شهرستان می باشد.

حجت الاسلام آقایی، مسئول گروه تبلیغی طلاب خمینی شهر نیز در این جلسه گفت: تبلیغ وظیفه ماست و بر این اساس، گروه تبلیغی خمینی شهر راه اندازی کردیم تا بتوانیم به درستی به وظیفه خود عمل نماییم.

وی اظهار داشت: امروز مفاسد اخلاقی و فرهنگی در شهرهای گوناگون بیشتر از گذشته شده و وظیفه ماست که در این مباحث ورود کرده و فعالیت کنیم.

مسئول گروه تبلیغی خمینی شهر ابراز داشت: امروز مداح محوری آفتی است که گریبانگیر هیئات ما شده و باید با حضور در هیئت های مذهبی بسترهای تبلیغی را فراهم نماییم.

حجت الاسلام آقایی خاطرنشان ساخت: امروز بسترهای تبلیغی در مساجد، پادگان ها، مدارس آموزش و پرورش و ... فراهم است که نیازمند حضور ما در این مکان هاست.

وی در بخش دیگر از سخنان خود یکی از برنامه های طلاب این شهرستان را برگزاری کنگره بزرگداشت علما و شهدای روحانیت خمینی شهر دانست و گفت: نیازمند کمک طلاب و فضلای شهرستان برای برگزاری این کنگره هستیم تا بتوانیم این برنامه را به بهترین شکل برگزار نماییم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha