چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از کتاب «آسمان نزدیک است»

حسنی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ و گفتمان‌های انقلاب به‌صورت آثار مکتوب و رسانه‌ای تبت نشوند تاریخ را برای ما می‌نویسند همان‌طور که شاهد این مسئله بوده‌ایم که تاریخ را به‌صورت گزینشی و با پخت‌وپز رسانه‌ای به خورد نسل جدید داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد حسنی رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در مراسم رونمایی از کتاب آسمان نزدیک است که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به میهمانان برنامه بیان کرد: این اتفاق یعنی ثبت وقایع ایثار و شهادت و جهاد اتفاق مبارکی است.

وی تصریح کرد: ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس از امور راهبردی است و رهبر معظم انقلاب به این امر اهتمام دارند و علت این اهتمام ذوق و علاقه نیست، بلکه اهمیت راهبرد این مسئله مورد لحاظ واقع‌شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ و گفتمان‌های انقلاب به‌صورت آثار مکتوب و رسانه‌ای ثبت نشوند، تاریخ را برای چه کسانی می‌نویسند، همان‌طور که شاهد این مسئله بوده‌ایم که تاریخ را به‌صورت گزینشی و با پخت‌وپز رسانه‌ای به خورد نسل جدید داده‌اند.

وی گفت: مشارکت در عرصه ثبت وقایع انقلاب و تاریخ شفاهی جمهوری اسلامی و لبیک به کلام رهبر معظم انقلاب دارای برکات و آثار فروانی است که می‌توان به اشتراک گذاشتن تجربه معنوی را از این آثار بشماریم.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تاریخ شفاهی ایران برای کسانی که در جنگ و جهاد بودند، شاید عادی باشد؛ اما برای نسل جدید و طلاب جوان که مبلغان دین هستند، امری مهم به شمار می‌روند.

وی در ادامه اضافه کرد: طلاب نیز باید خاطرات تبلیغی خود را به ثبت برسانند، تا آیندگان از خاطرات تبلیغی و تاریخ حوزه آشنا شوند.

حسنی بیان دات: روحانیت در دوران دفاع مقدس فعالیت‌های فراوانی داشتند، ولی امروز دشمن با هجمه‌های فراوان علیه این قشر می‌خواهد جلوه روحانیت را خراب کند، تاریخ شفاهی انقلاب و حوزه خود دلیل بزرگی برای اعتبار روحانیت است.

وی در پایان گفت: شاخصه نویسنده کتاب آسمان نزدیک است این است که وقایع را با توصیف‌های عالی به ثبت رسانده به‌طوری‌که خواننده با خواندن این کتاب وارد منطقه عملیاتی می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha