پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یازدهمین سالگرد آیت الله موسوی همدانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: در شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی موجود برخی فکر می کنند روحانیت از وضع موجود خبر ندارد و یا بعضی ها فکر می کنند مراجع و علما با این گرانی ها موافق هستند، در حالی که رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار بارها با دادن تذکرات تند به دولت، سفارش مردم را کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید حسن سعیدی از اساتید حوزه، شب گذشته در یازدهمین سالگرد آیت الله موسوی همدانی(ره)، با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: دقیقا ما مراحلی را سیر می کنیم که پیامبرمان سیر می کردند، بنابراین با الگو گیری صحیح از ایشان باید بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی افزود: این مطلب را نباید فراموش کنیم که مسلمانی و استقامت در راه عقیده بدون رنج و سختی ممکن نخواهد بود و در هر لحظه سختی های پیامبر(ص) و ائمه(ع) را به یاد بیاوریم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی خاطر نشان کرد: پس از مدتی که از رسالت رسول خدا(ص) گذشت یارانش در شکنجه بودند و پیامبر(ص) را در محاصر قرار دادند و قوانینی را علیه ایشان تصویب کردند.

وی به شرح قوانین علیه پیامبر(ص) پرداخت و گفت: اولین قانون آن بود که تمامی اهل مکه باید مسلمانان و شخص رسول اکرم (ص) را بایکوت کنند تا جایی که معاشرت با آنها جرمی نابخشودنی بود. قانون بعدی آن بود که هیچ گونه معامله ای نباید با مسلمانان وجود داشته باشد و اگر مجبور به خرید و فروش با مسلمانان شدند باید قیمت آن وسیله را تا چند برابر افزایش دهند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی موجود برخی فکر می کنند روحانیت از وضع موجود خبر ندارد و یا بعضی ها فکر می کنند مراجع و علما با این گرانی ها موافق هستند، در حالی که رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار بارها با دادن تذکرات تند به دولت، سفارش مردم را کرده اند.

حجت الاسلام سعیدی افزود: دشمنان بدانند روحانیت در کنار مردم بوده و خواهد بود و امکان ایجاد فاصله و اختلاف در این بین وجود نخواهد داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تلاش های مرحوم آیت الله موسوی همدانی در استان همدان، تصریح کرد: این عالم خدوم زمانی که شرایط جبهه ها حساس بود، همراه و همگام با رزمندگان بود و نه تنها در مراسم های استقبال و بدرقه درصف اول می ایستاد، بلکه رسیدگی به خانواده های رزمندگان نیز از اولویت های مهم ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله موسوی همدانی برای ایجاد وحدت در استان همدان تمام تلاش خود را بکار برد و اگر بخواهیم او را در یک جمله تعریف کنیم باید گفت «او مردی خدایی و مردمی بود و با مردم زیست».

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha