سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به برگزاری کنفراس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: در بین ملل مسلمان، ایران تنها کشوری است که به معنای واقعی دغدغه اتحاد و وحدت در جهان اسلام را دارد و این برای جمهوری اسلامی و مردم ایران مایه مباهات و سربلندی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در کلاس اخلاق طلاب اهل سنت شهر سنندج اظهار داشت: اسلام به عنوان کامل ترین و جامع ترین دین خداوند متعال نباید درگیر مسائلی همانند تفرقه و دودستگی باشد.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه دودستگی در دین اسلام خواسته و میل باطنی دشمن است، افزود: همه از یک امت هستیم و یک رسول داریم، لذا ساخت اختلاف و پررنگ کردن آنها در بین امت اسلام از گناهان بزرگ است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه تمامی بزرگان دین اسلام چه اهل سنت و چه اهل تشیع بر وحدت کلمه تاکید موکد داشته اند، گفت: در کجای دین اسلام می بینیم که عالم و بزرگی دم از تفرقه بین مسلمین بزند و کسانی که اختلافات جزیی بین مسلمان را پررنگ می کنند، همان منافقان و خوارج به جای مانده از دوران صدر اسلام هستند.

ماموستا خدایی تاکید کرد: طلاب عزیز مطلع هستید که مسئله وحدت نیازی مقطعی نیست، بلکه وحدت خواسته و بایسته ای برای تمام دوران است، لذا دشمنان با علم به این موضوع، با استفاده از هرآنچه در اختیار دارند به دنبال تفرقه و واگرایی بین امت رسول خدا (ص) می باشند.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: البته بنده نمی گویم که اکنون بین امت اسلام وحدت به معنای واقعی وجود دارد، ولی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی روزی فرا خواهد رسید که وحدت در جهان اسلام فراگیر شود.

ماموستا خدایی در ادامه سخنان خود به کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بین ملل مسلمان، ایران تنها کشوری است که به معنای واقعی دغدغه اتحاد و وحدت در جهان اسلام را دارد و این برای جمهوری اسلامی و مردم ایران مایه مباهات و سربلندی است.

این عالم اهل سنت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای درباره وحدت چه زیبا می فرمایند:« وحدت به معنای این است که با عقائد و شعب مختلف، مشترکات را بگیرند و موارد محل اختلاف را وسیله‌ی برادرکشی و جنگ و دشمنی قرار ندهند».

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود اظهار داشت: لذا اگر کشورهای اسلامی می خواهند به معنای واقعی از زیر یوغ استکبار و استعمار بیرون بیایند، باید وحدت واقعی را در جهان اسلام تسری ببخشند که این کار نیازمند افزایش بینش و بصیرت برخی از سران دول اسلامی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha