پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یمن

حوزه/ جوان یمنی در نشست دانشجویان جهان اسلام سی دومین کنفرانس وحدت گفت: حکام جدید سعودی چهره واقعی عربستان را نشان دادند و ما شاهد جنایات هر روزه آنهاییم. آنها ایران را مقصرجنگ یمن می دانند، حال آن که امروز نمی گذارند یک گندم وارد یمن شود ، پس چگونه ایران موشک به یمن می فرستد. ایران از یمن حمایت معنوی می کند و رهبران یمن هم به ایران علاقه مند هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از تهران، در حاشیه سی و دومین کنفرانس وحدت اولین نشست دانشجویان جهان اسلام با حضور آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

در این نشست، عدی تمیمی جوان و فرهیخته یمنی گفت: میلاد پیامبر(ص) و امام صادق( ع)  را به شما تبریک می گویم و همچنین هفته وحدت راگرامی می داریم.

وی ادامه داد: همه امت اسلامی واحدهستند و این پیام درخشان هفته وحدت هست ما در اینجا گردهم آمدیم تا حمایت معنوی خود را ازملت یمن اعلام کنیم. آنچه از صدسال پیش از مصایب برسرجهان اسلام می آید ناشی از سیاست آمریکا، انگلیس و آل سعود است.

تمیمی ادامه داد:عربستان یمن را بخشی از کشورخود می داند و بدون سیطره بریمن نمی تواند خادم الحرمین باشد.

این جوان یمنی با اشاره به تاریخچه ای مقاومت در یمن گفت: سال ۲۰۱۴مقاومت در یمن شکل گرفت و منصور هادی با لباس زنانه فرارکرد، از آن زمان تقابل راهبردی دنیای استکبار و یمن شکل گرفت و در مقابل استراتژی سیطره طلبانه آل سعود، جنبش انصارالله و جناب الحوثی بلند شدند و امروز می بینیم موشک های خود را به دبی می رسانند. دشمنان طعم شکست را چشیدند، اما از آن عبرت نگرفتند.

وی افزود: آل سعود خواست تا انقلاب ۲۱ سپتامبر ما را نابود کند، اما ذلت ابدی را برای خود خریدند.

وی خاطرنشان کرد: باوجود بیست میلیون آواره و کشتار هزاران کودک یمنی و محاصره همه جانبه، ملت ما هنوز ایستاده است. ما برای شکست آنها برنامه ریزی کردیم و کار آل سعود به پایان می رسد.

التمیمی گفت: حکام جدید سعودی چهره واقعی عربستان را نشان دادند و ما شاهد جنایات هر روزه آنهاییم. آنها ایران را مقصرجنگ یمن می دانند، حال آن که امروز نمی گذارند یک گندم  وارد یمن شود ، پس چگونه ایران موشک به یمن می فرستد. ایران از یمن حمایت معنوی می کند و رهبران یمن هم به ایران علاقه مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که جهان قتل خاشقچی را محکوم کرد انتظارداریم مردم جهان برای مقابله با محاصره کودکان یمنی و کشتار آنها بپاخیزد و آل سعود را محکوم کنند و از کشورهای اروپایی می خواهیم از فروش سلاح به سعودی ها خود داری کنند، چرا که این سلاح ها مستقیما علیه ملت مظلوم یمن به کار گرفته می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha