چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نجار

حوزه/ همزمان با برگزاری سی و دومین کنفرانس وحدت در تهران و در راستای بزرگداشت شهدای جهان اسلام مادر شهید رزان النجار زن پرستار شهید فلسطینی در این کنفرانس حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سی و دومین کنفرانس وحدت تهران، کنفرانس وحدت اسلامی امسال با گردهمایی ۱۰۰ کشور جهان اسلام از سوم تا پنجم آذرماه در سالن اجلاس سران درحال برگزاری است . یکی از ویژه برنامه‌های این کنفرانس تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته است.

 

یکی از میهمانان سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت با شعار" قدس محور وحدت امت" حضور مادر شهید رزان النجار دختر پرستار فلسطینی بود .

در این مراسم آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن خوش آمد گویی به این مادرشهید یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند.

صابرین النجار، مادر رزان النجار پرستار 21 ساله زن فلسطینی ملقب به « فرشته امداد» است.

وی هنگام ادای وظیفه خود در راهپیمایی بازگشت بزرگ در خان یونس در جنوب نوار غزه توسط سربازان اسرائیل به شهادت رسید.

 

بنابر این گزارش، تقدیر از نخبگان فقید و شهید جهان اسلام علاوه بر شهیده رزان النجار، دکتر شهید فتحی شقاقی، الشیخ شهید احمد یاسین از فلسطین هست.

همچنین بزرگداشت شخصیت های نخبه جهان اسلام از جمله دکتر روجه غارودی ،دکتر جعفر عبدالسلام وحاجیه عفاف الحکیم از دیگر برنامه های سی و دومین کنفرانس وحدت در تهران است.

 

برپایی نشست خبری در حاشیه کنفرانس وحدت  با حضور آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب و شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان ، شیخ عبدالسلام محمد عبدالله" نویسنده و پژوهشگر و از اساتید دانشگاه الازهر مصر و چند نخبه دیگر جهان اسلام با محوریت اهمیت وحدت اسلامی بین امت اسلامی و جایگاه  قدس و فلسطین در وحدت جهان اسلام و توجه به محور مقاومت و اعتقاد قلبی و عملی به آیات شریفه ای از قران کریم همچون "و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" و اینکه هر فرد از امت اسلامی باید در قبال مسجدالاقصی مسولیتش را بپذیرد و ضرورت هوشیاری مسلمانان  برگزار شد.

شایان ذکر است، سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی تا روز دوشنبه در تهران ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha