جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

حجت الاسلام کاظمی گفت: باید در مقابل دشمنانی که دلشان نه برای شیعه و نه برای اهل سنت می سوزد و تنها به دنبال منفعت خودشان هستند، هوشیار باشیم و فریب حرف های آن ها را نخوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سعید کاظمی از اساتید حوزه علمیه همدان، امشب در مسجد امامزاده عبدالله همدان با اشاره به سیره نبی مکرم اسلام(ص) در زمینه ایجاد وحدت در جامعه اسلامی، گفت: در بسیاری از موارد خداوند به پیامبر(ص) می فرماید که برای برقراری ارتباط با اهل کتاب با تکیه بر مشترکات با آن ها باید تعامل داشته باشیم.

وی افزود: وقتی که می بینیم منطق اسلام در مواجهه با سایر ادیان که حتی اشتراک زیادی هم با اسلام ندارند، بازهم مبنی دوستی و نزدیکی است طبیعتا این قضیه در مورد امت اسلام هم وجود دارد.

این استاد حوزه تاکید کرد: موضوع وحدت بین شیعه و سنی اولویت بالاتری نسبت به ارتباط با ادیان دیگر دارد، البته این بدان معنی نیست که این ارتباط اهمیت کمتری دارد بلکه باید اهم فی الاهم کرد.

وی یادآور شد: با توجه به این موضوع و اهمیت آن باید این وحدت را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم و هنگامی که به بیانات و احادیث رسول الله (ص) نیز می نگریم همین رفتار را در سیره پیامبر(ص) قابل مشاهده است.

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که از روز اول بعثت این رویه را در امت اسلام ایجاد کردند، افزود: پیامبر اسلام(ص) در اولین قانون اساسی که تدوین کردند، یکی از اساسی ترین ماده های این قانون را وحدت بین مسلمانان عنوان کرد.

این استاد حوزه یادآور شد: اگر به مبانی عقلی هم پرداخته شود، تاکیدی بر این روش و منظق است و باید بدانیم که آنچه حاصل جامعه اسلامی از اختلاف می  شود، چیزی جز عقب ماندگی و آسیب پذیری در همه زمینه ها نخواهد بود.

وی، کشورهای مسلمان را دارای ذخایر عظیمی دانست و گفت: در صورتی که بین مسلمانان وحدت عملی به وجود آید، با توجه به تمرکز ذخایر انرژی جهان در این منطقه باید انتظار اتفاقات خوبی برای جهان اسلام داشت.

حجت الاسلام کاظمی، بر لزوم افزایش بصیرت در جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد: باید در مقابل دشمنانی که دلشان نه برای شیعه و نه برای اهل سنت می سوزد و تنها به دنبال منفعت خودشان هستند، هوشیار باشیم و فریب حرف های آن ها را نخوریم.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش می کنند که این وحدت را از بین ببرند، لذا مسلمانان باید درک کنند که آنها به دنبال ضرر رساندن به اسلام هستند.

این استاد حوزه تاکید کرد: مردم باید مراقب باشند و دنباله رو افکار اشتباه این عده نباشند و هر گاه فردی رفتار و گفتارش بویی از تفرقه داشت نباید برای او بازار گرمی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha