جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد هشت گنبد در روستای مالزی به جاذبه گردشگری تبدیل می شود

حوزه/ مسجد هشت گنبد که هنوز ساخت آن نیز به اتمام نرسیده هم اکنون سبب جذب گردشگران بسیاری شده است، زیرا این مسجد که شبیه مسجد تخریب شده در تاتارستان روسیه می باشد، زیبایی منحصر به فردی دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، با گذشت 6 سال از افتتاح مسجد «هشت گنبد» در روستایی در منطقه بسوت در مالزی، این مسجد منحصربه فرد به یک جاذبه گردشگری برای مردم محلی و گردشگران خارجی تبدیل شده است.

طبق اخبار رسیده مردم از سرتاسر این کشور برای دیدن این مسجد و اقامه نماز در آن به این روستا سفر می کنند.

احمد یعقوب 64 ساله معاونت مدیر مسجد و موذن روستا در سی سال گذشته در این باره به خبرنگاران گفت: وجود این مسجد نام روستای کامپونگ لاپان کوتاک را معروف ساخته است.

یعقوب در ادامه گفت: استثنایی بودن معماری مسجد با ترکیب رنگارنگ گنبدهای پیازی شکل آن از عید فطرسال گذشته که بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب کرده است. اگرچه مسجد هنوز کامل نشده است، اما از آنجایی که روستا مسجد بزرگ دیگری ندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

این مسجد که در یک منطقه شالیزاری در میانه روستا واقع شده توسط یکی از اعضای پارلمان محلی بنا گردید. سبک معماری مسجد مشابه کلیسای سنت باسیل در مسکوی روسیه می باشد که این کلیسا نیز  به الهام از سبک معماری اسلامی تاتار و از روی مسجد تخریب شده قل شریف در کازان، پایتخت جمهوری اسلامی تاتارستان بنا شده است. مسجد قول شریف توسط ارتش روسیه که در سال 1552 به تاتارستان حمله کردند تخریب شده و سپس کلیسای سنت باسیل در سال 1555 به جای آن ساخته شد.

مسجد هشت گنبد همزمان ظرفیت 500 نمازگزار را داشته و به هزینه 1 میلیون دلار کمک های اهدایی به منظور جایگزین سازی مسجد پوبی قدیمی که 100 ساله  بود، ساخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha